ورود به پیک سوم کرونا در استان باید جلوگیری شود/برای جبران خسارات بازاریان باید اقدامی اساسی کرد.

چاپ

به گزارش رامسرنوین ، سردار سیاوش مسلمی در جلسه بررسی اقدامات طرح شهید سلیمانی که صبح امروز در سپاه ناحیه رامسر برگزار شد با بیان اینکه خوشبختانه در سطح مدیریتی کلان استان مازندران و شهرستان رامسر نگاه حزبی و گروهی کنار رفته و کارها با تعامل خوبی پیش می رود اظهار داشت: مدیریت و پیشگیری از کرونا مستلزم همکاری همه مردم و مسئولان است و این همکاری اثربخش باعث شد برخلاف کل کشور، استان مازندران به پیک سوم وارد نشود.

وی افزود: همه استان ها از پیک سوم عبور کردند و وارد فضای ملایم شدند اما خوشبختانه مازندران وارد این پیک نشده و اگر وارد پیک سوم شویم آمار فوتی استان بسیار بالا خواهد بود.

فرمانده سپاه استان مازندران با بیان اینکه رسانه ها در بحث آموزش و اطلاع رسانی پیشگیرانه کرونا تلاش قابل تقدیری تاکنون داشتند بر تداوم این روند تاکید کرد و گفت باید فضای تبلیغاتی و فرهنگسازی پیشگیرانه کرونا گسترده تر شود.

سردار مسلمی گفت: باید سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای جداسازی و اقناع سازی شده تا از منزل خارج نشوند و بسیج آمادگی دارد همه اقلام مورد نیاز آنان را خریداری و تحویلشان دهند.

وی افزود: اکثر فوتی ها مربوط به افراد سالمند و بیماران زمینه ای است که بخشی از آنان به دلیل تاخیر در شناسایی و عدم‌حضور به موقع در مراکز بهداشتی درمانی بود.

این‌مسئول با بیان اینکه افراد مشکوک و بدون علامت مشکل اصلی انتقال ویروس هستند بر استفاده از ظرفیت ماما ها در طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت: باید از طریق رپیدتست ها که وضعیت کرونا را در ۲۰ دقیقه مشخص می کند بصورت هدفمند گسترش یابد.

فرمانده سپاه استان مازندران در بخش دیگر این جلسه با بیان اینکه در حوزه روستایی دهیاران، شوراها و فرماندهان پایگاه ها تک‌تک خانواده ها را میشناسند و باید در شناسایی افراد مشکوک اقدام فوری انجام دهند اظهار داشت: اصناف و بازاریان در این ایام آسیب جدی دیده اند درحالی که بازاریان ما به دنبال یک لقمه نان هستند ولی سودهای کلان را یک نفر دیگر با بالا و پایین کردن قیمت ها میبرد که باید کاری اساسی برای جبران خسارت بازاریان کرد.

سردار مسلمی هدفش از سفر به غرب مازندران را بررسی طرح شهید سلیمانی دانست و با بیان اینکه طبق بررسی ها با هم افزایی و هم پوشانی که در رامسر وجود دارد، عملکرد این شهرستان رضایت بخش دانست و گفت: روند افزایشی مبتلایان و فوتی در استان مازندران نگران کننده است لذا نیازمند مشارکت بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستیم.

وی در پایان گفت: استاندار دغدغه مندی در استان حضور دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.