پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20456
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ دی, ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > ویژه ها
  •   

    کرونا همچنان در حال صعود؛

    مازندران در آستانه پیک سوم کرونا/اجرای سخت‌گیرانه محدودیت‌ها در مبادی ورودی

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۱۷ هفته در استان وارد پیک سوم نشدیم اما با وجود محدودیت ها، روند ابتلا به کرونا در مازندران هنوز به حالت کنترل کامل در نیامده است.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، باوجود گذراندن پیک سوم کرونا در اکثر استان های کشور با افزایش روزانه آمار بیماران مبتلا به کووید_۱۹ بستری در بیمارستان های مازندران طی دو هفته گذشته، این استان را به صورت جدی در آستانه پیک سوم شیوع کرونا قرار داده است.

    سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه به دلیل تفاوت روند همه گیری ویروس کرونا در کشور ، با آمار افزایشی ابتلا به کرونا در استان روبرو هستیم،  افزود: ۱۷ هفته در مازندران وارد پیک سوم نشده اما با وجود محدودیت ها، روند ابتلا به کرونا در مازندران هنوز به حالت کنترل کامل در نیامده است.

    وی استفاده از ماسک ، رعایت فاصله اجتماعی و نیز تهویه مناسب مکان‌های در بسته را مهمترین توصیه‌های خود به مردم عنوان کرد و گفت: در آمل و بهشهر وضعیت نگران کننده شیوع و ابتلا به کرونا را داریم و بابلسر، در روند نسبی ثابت کرونایی قرار دارد.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: در ساری، نکا، نور، رامسر، سیمرغ، عباس آباد، فریدونکنار و قائم شهر نیز روند افزایشی ملایم ابتلا به کوید ۱۹ را شاهدیم.

    وی با اشاره به اینکه همه باید همکاری کنند تا شاهد خروجی مناسب باشیم و با کمک یکدیگر وارد پیک سوم نشویم، ادامه داد: محدودیت های تردد و فعالیت مشاغل مانند گذشته اعم از نارنجی و زرد به قوت خود باقی است .

    موسوی افزود: تمامی مشاغل غیر از سطح یک باید فعالیتشان را ساعت ۱۸ تعطیل کنند و ممنوعیت تردد خودرویی نیز از ۲۱ تا ۴ بامداد  باید به صورت سختگیرانه اعمال شود.

    وی بر ضرورت اعمال ممنوعیت تردد در مناطق ییلاقی تاکید کرد و گفت:
    اداره کل راهداری و نیروی انتظامی، مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا را در این مناطق با دقت اجرایی و از درگیری بیشتر روستاهای استان جلوگیری کنند.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: فرمانداران ، نظارت هایشان بر رعایت پروتکل ها و اجرای درست محدودیت ها را افزایش دهند و با هرگونه رفتار عادی انگارانه کرونایی بر اساس قانون برخورد کنند.