کروناویروس آخرین همه گیری نخواهد بود که بشر با آن روبروست

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا، “تدروس آدهانوم” دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: بحران کروناویروس آخرین همه گیری نخواهد بود که بشر با آن روبروست و تلاش برای بهبود سلامت انسان بدون مقابله با تغییرات آب و هوایی و حفظ حیات وحش”محکوم به فنا” است.

وی در پیامی به مناسبت اولین روز جهانی آمادگی برای مقابله با همه گیری همچنین چرخه “کوته بینانه خطرناک” تخصیص بودجه در شیوع بیماری را بدون کسب آمادگی برای مقابله با همه گیری بعدی محکوم کرد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: اکنون زمان آن است تا از همه گیری بیماری کووید-۱۹ درس بگیریم. برای مدت طولانی، جهان در یک چرخه وحشت و غفلت عمل کرده است.

وی اظهار کرد: هنگام شیوع بیماری بودجه تخصیص می دهیم و وقتی بیماری ریشه کن شد، آن را فراموش می کنیم و برای جلوگیری از همه گیری بعدی کاری نمی کنیم.

آدهانوم افزود: تاریخ به ما نشان داده همه گیری کووید-۱۹ آخرین بحرانی نیست که بشر با آن روبروست و همه گیری بیماری، حقیقتی از حیات بشر است. همچنین همه گیری تاکید کننده وجود ارتباط بین سلامت بشر، حیوانات و کره زمین است.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، به گفته دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، هرگونه تلاش برای بهبود سلامت انسان محکوم به فناست مگر اینکه رابطه حیاتی بین انسان و حیوانات و تهدید تغییرات اقلیمی مورد توجه قرار گیرد.