پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20440
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۷ دی, ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > ویژه ها
  •   

    استاندار مازندران مطرح کرد:

    اجرای سخت گیرانه محدودیت ها راهبرد مقابله با کرونا

    استاندار مازندران گفت: در کنترل کرونا راهی جز اجرای سخت گیرانه محدودیت ها و تشدید رعایت الزامات بهداشتی نداریم.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا ،احمد حسین زادگان در نشست تخصصی ستاد مقابله با کرونا استان که با حضور فرمانده نیروی انتظامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و برخی فرمانداران استان برگزار شد، با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا لازم الاجراست، خاطرنشان کرد : همه باید همکاری کنند تا شاهد خروجی مناسب باشیم و با کمک یکدیگر وارد پیک سوم نشویم.

    وی خاطرنشان کرد: در کنترل کرونا راهی جز اجرای سخت گیرانه محدودیت ها و تشدید رعایت الزامات بهداشتی نداریم.

    استاندار مازندران تصریح کرد: نظارت بر اجرای محدودیت ها با همکاری دستگاه های متولی تشدید گردد.

    حسین زادگان افزود: فرمانداران باید شهرستان ها را از حالت عادی انگاری خارج نمایند.

    وی گفت:مدیریت بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی یک اصل در مقابله با ویروس کروناست، که نباید بهیچ وجه نادیده انگاشت.

    حسین زادگان اظهار کرد: در روستاها از ظرفیت دهیاران برای اجرای محدودیت های بیشتر و رعایت پروتکل های بهداشتی بهره گیری شود.

    استاندار مازندران گفت: صدا و سیما در اجرا و مانور ویژه طرح شهید سلیمانی برآگاهی بخشی بیشتر به مردم و استفاده از ظرفیت های این طرح بیش از پیش اهتمام نماید، آموزش می تواند در رویکردهای اصولی مردم و افزایش حساسیت های اجتماعی در مقابله با ویروس کرونا اثربخش باشد.

    وی گفت: مصوبات ستاد مقابله با کرونا یک پشتوانه قانونی برای مقابله با این بیماری است و در مورد سلامت مردم با هیج کس تعارف نداریم و فرمانداران می بایست با تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی کانون های ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی و نسبت به کاهش ابتلا به این ویروس اقدام نمایند.

    استاندار مازندران یادآور شد: افزایش درصد رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند منجر به کاهش مبتلایان کرونایی گردد تا به نوعی بتوانیم آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان های زرد را کنترل نماییم.

    وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت های طرح شهید سلیمانی نسبت به نقاط آسیب زا و گروه های آسیب پذیر تمرکز ویژه صورت گیرد تا مانع از فوت افراد درگیر به کرونا شویم و همچنین اطلاع رسانی و اقدامات رسانه ای در شهرستان ها می تواند مانع از دورهمی و شب نشینی ها و ترددهای غیرضروری گردد.

    احمد حسین زادگان تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی با افزایش تمرکز بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه با استفاده از ظرفیت شهرداری ها و حساس کردن مردم باید افرایش یابد.