پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20428
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ دی, ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    جزئیات ترخیص مواد اولیه تولید ماسک با دستور وزیر صمت

    نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) به گمرک در خصوص ترخیص پارچه ملت بلون موجود در گمرکات به تاریخ قبض انبار قبل از ۲۰ آبان ۱۳۹۹، اعلام شرایط و ضوابط ترخیص آن‌ها به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا، اخیرا وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت) طی نامه‌ای به رئیس گمرک اعلام کرده بود که کل پارچه‌های «ملت‌بلون» موجود در گمرکات کشور که تاریخ قبض انبار آنها قبل از ۲۰ آبان ۱۳۹۹ است از گمرکات ترخیص شود.

    بر این اساس به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شده که در صورت ارائه ثبت سفارش نسبت به انجام تشریفات گمرکی پارچه های ملت بلون وارده به تاریخ قبض انبار قبل از ۲۰ آبان و اعلام میزان و مشخصات محموله‌های یاد شده به تفکیک مشخصات کامل وارد کنندگان و مقدار و زمان ترخیص کالا به صورت مستمر به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان غذا و دارو اقدام شود.

    همچنین گمرکات اجرایی کشور موظف به رعایت مواردی شامل اخذ تاییدیه کیفیت و ایمنی سازمان غذا و دارو از وارد کننده در خصوص محموله های وارداتی، ترخیص کالای مذکور در صورت تامین ارز آن صرفا از محل ارز متقاضی با تهاتر با صادرات، اخذ و ارسال تعهد کتبی از وارد کنندگان کالای مذکور مبنی بر عرضه کل کالای ترخیصی با محوریت سازمان غذا و دارو جهت تامین پارچه مورد نیاز تولید کنندگان ماسک و همچنین اخذ و ارسال نسخه ای از تعهد کتبی وارد کننده مبنی بر مراجعه به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان جهت ارایه اسناد و مدارک لازم برای تعیین قیمت مصوب و ثبت اطلاعات مربوطه در سامانه جامع تجارت هستند.

    از پارچه ملت بلون (Melt blown) به عنوان فیلتر در ساختار ماسک سه لایه استفاده می‌شود.

    گفتنی است که بر اساس اعلام وزارت صمت در حال حاضر ظرفیت تولید روزانه ۲۰ میلیون عدد ماسک در کشور وجود دارد.  همچنین با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره سازی مناسب در زمینه تولید انواع ماسک، اخیرا حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو از ۱۳۰۰ به ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت.

    برچسب ها : ,