پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 204
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۷ آبان, ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    داستان سردری که ساخته نشد!

    ماجراهای سردر دانشگاه آزاد رامسر و هزینه ای که پرداخت نشد!

    نکته ی داستان این است که سردر کنونی دانشگاه آزاد رامسر، با هزینه ی 280 میلیون تومانی ساخته شده است؛ یعنی 120 میلیون بیش از قیمت پیشین! به این مبلغ، اضافه کنید هزینه ی کار-زمان و انرژی ای که بیهوده تلف شد را! همین!

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نیمه پر،مهندس یاغش حسینی عضو هیأت علمی ِ دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر با انتشار مطلبی با عنوان داستان سردری که ساخته نشد در وبلاگ شخصی خود این گونه نوشت:  ایامی که مدیر عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر بودم، در یکی از نیم سال های تحصیلی، طراحی سردر ورودی دانشگاه را به عنوان یکی از پروژه های کلاسی به دانشجویانم سپردم؛ و متعاقباً از میان پروژه های برگزیده، یکی از طرح ها را به تأیید ریاست واحد رساندم.

    سپس در خرداد ماه 1390، زمانی که دکتر جاسبی برای افتتاح پروژه های عمرانی به رامسر آمده بود، طرح برگزیده را روی بنر در ابعاد بزرگ چاپ کرده و نظر ایشان را بدان جلب نمودیم.

    sardar_t

    در ادامه ی کار، نقشه های اولیه ی تهیه شده در دفتر فنی واحد را به اداره کل فنی و ساختمان دانشگاه آزاد فرستاده و پس از انتظاری چندین ماهه، نقشه های اصلاح شده و مصوّب طرح سردرب را با شماره پروژه ی 4294 دریافت کردیم. بلافاصله پس از آن، با درج آگهی مناقصه ی عمومی، در پی انتخاب پیمانکار ذیصلاح برآمدیم.

    agahi2

    قیمت پیشنهادی پیمانکار برنده، 160 میلیون تومان بود؛ که به نظر اداره کل طرحهای عمرانی دانشگاه، گران آمد و با آن موافقت نشد.

    ولی متره ی پروژه و بررسی ریز-بخشهای آن با قیمتهای روز، نشان می داد که پیمانکار قیمت درستی داده است.

     لاجرم به اداره کل طرحهای عمرانی در تهران رفتم و منطقاً به دفاع از حق واحد پرداختم. متأسفانه با دگم-اندیشی، بر موضع سابق خود پافشاری نموده و خواستند که طرحی را برای سردر برگزینم که بیش از 100 میلیون، هزینه نداشته باشد؛ حتی مرا برای دفاع از قیمت پیشنهادی پیمانکار، تلویحاً به فساد مالی متهم نمودند!

    ساخت سردر دانشگاه، بعد از آن و پس از استعفای من، مدت بسیاری به تعویق افتاد. تا اینکه از ابتدای سال جاری، ساخت آن با یکی از نقشه های نازیبا و تیپ سازمانی به انجام رسید.

    ولی نکته ی داستان این است که سردر کنونی، با هزینه ی 280 میلیون تومانی ساخته شده است؛ یعنی 120 میلیون بیش از قیمت پیشین! به این مبلغ، اضافه کنید هزینه ی کار-زمان و انرژی ای که بیهوده تلف شد را! همین!

    منبع:وبلاگ مهندس یاغش کاظمی