پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20397
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ دی, ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۰
  • شما اینجا هستید :صرفاً جهت اطلاع
  •   

    چرا از نظرات نخبگان مازندران استفاده نمی‌شود؟

    درخواست چراغ خاموش استاندار و نمایندگان مجلس مازندران از جهانگیری درباره تصویب نهایی منطقه آزاد

    درخواست استاندار و نمایندگان مردم مازندران در مجلس از معاون اول رئیس جمهور درباره تصویب نهایی منطقه آزاد در مازندران از آنجا محل تأمل است که از نظرات جامعه نخبگانی این استان استفاده نشد و با چراغ خاموش این درخواست انجام پذیرفت.

    به گزارش رامسر نوین به نقل از بلاغ، در اول دی‌ماه امسال، دبیر مجمع نمایندگان مردم مازندران طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، که به امضاء اغلب نمایندگان این استان رسیده بود، درخواست تصویب مناطق ازاد استان مازندران از سوی دولت را نمود.

    این نوشته بدون پرداختن به نقاط مثبت و منفی این درخواست، تنها به این مهم اشاره دارد که توقع مردم این استان از این دوره منتخبان خود در مجلس شورای اسلامی، استفاده از نظرات کارشناسی جامعه نخبگان استان است.

    موضوع از آنجا اهمیت بیشتری می‌یابد که بحث منطقه آزاد از جایگاه فوق‌العاده اقتصادی در رشد تولید و سرانه درآمد مردم استان و یا در نشر فرهنگ واردات و ضربه به واحدهای تولیدی و محصولات داخلی همانند یک چاقوی دو دم برخوردار است.

    ممکن است که نمایندگان محترم امضاءکننده این نامه، استدلال‌هایی داشته باشند که پرهیز از افزایش قیمت زمین در مناطق مورد نظر برای اعلام مناطق آزاد باشد، که این استدلال در صورت اعتباربخشی می‌تواند فرآیند تصمیمات اقتصادی و بسیاری از امور را به تعطیلی بکشاند که در جایگاه خود از استحکام ضعیف و ناواردی برخوردار است.

    انتظار مردم مازندران بویژه نخبگان و فرهیختگان از مجلس کنونی، که با انتظارات جدید مردم انتخاب شده‌اند، محرم دانستن مردم و نظرخواهی از برجستگان و نخبگان این استان در طرح‌های راهبردی همچون “مناطق آزاد” است چیزی که تا مطرح شدن اخیز توسط نمایندگان مازندران در مجلس، حتی رسانه‌ها نیز از قبل مورد نظرخواهی و اطلاع قرار نگرفتند.

    نمایندگان گرانقدر مازندران اجازه دهند این گلایه نخبگان استان از سوی منتخبان ملت شنیده و سپس مورد توجه قرار گیرد و در آینده از ظرفیت نیروهای پرشمار متخصص و صاحب‌نظر در اعتلای جایگاه تولید و رونق کسب و کار در مازندران بیشتر و گسترده‌تر استفاده شود.

    برچسب ها :