پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20391
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ دی, ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعلام کرد:

    ثبت‌نام بیش از ۹ هزار متقاضی در مازندران برای طرح مسکن کارگری

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تاکنون دو برابر سهمیه استان ( ۴۲۲۴ نفر) در طرح مسکن کارگری ثبت نام داشتیم که به ۹ هزار و ۱۸۳ نفر رسیده است و هنوز هم ادامه دارد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، کامران اصغری در گفت و گویی درباره ثبت نام مسکن کارگران شاغل ، بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی استان، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با اجرای حداکثری این طرح بصورت شفاف بسیاری از کارگرانی که فاقد مسکن هستند را خانه دار کنیم و برای عملیاتی شدن و جا انداختن این طرح نیازمند همکاری بیشتری از طرف مسئولین استانی و شهرستانی هستیم.

    وی مسکن را یکی از الزامات اولیه در جهت صیانت از جامعه کار و تلاش دانست و افزود: کارگر اگر دارای مسکن باشد و از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشد با آرامش روحی و روانی بیشتری در کار و تولید ایفای نقش می‌کند و این مهم اثرات اجتماعی و اقتصادی زیادی بر خانواده‌ها دارد.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: اراده خوبی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هم از سوی وزارت راه و شهرسازی وجود دارد تا مقوله مسکن کارگری با جدیت مورد بررسی قرار گیرد و موانع در این زمینه برطرف شوند.

    این مسئول ادامه داد: شناسایی واجدین شرایط در تفام نامه با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن کارگران انجام شده است.

    اصفری گفت:  یک خط اعتباری برای خانه‌دار شدن کارگران ایجاد شده که می‌توانند با عضویت در تعاونی‌های مسکن از این خط اعتباری استفاده کنند و به ازای هر واحد میانگین ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کنند.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون دوبرابر سهمیه استان ( ۴۲۲۴ نفر) در طرح مسکن کارگری ثبت نام داشتیم که به ۹ هزار و ۱۸۳ نفر رسیده است که هنوز هم ادامه دارد .

    وی بیان کرد: از این تعداد پس از پالایش، افراد دارای شرایط در سامانه بارگذاری و در فرایند پرداخت سهم آورده قرار می‌گیرند.