برف و باران در راه مازندران

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، احمد اسدی در گفت و گویی اظهار کرد: امروز جو پایداری در استان حاکم است ، اما از امشب ، افزایش ابر و در ارتفاعات غربی استان بارش پراکنده را شاهد هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به نفوذ سامانه بارشی و تقویت جریان‌های سرد شمالی از بعدازظهر فردا به استان افزود : به تدریج از غرب استان بارش باران ، وزش باد و همچنین در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

اسدی گفت: از فردا شب تا جمعه شب با تقویت این سامانه ؛ کاهش محسوس دما و افزایش بارش برف و بارندگی در سطح استان دور از انتظار نیست و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای ؛ احتمال آبگرفتگی معابر را خواهیم داشت و جاده‌های کوهستانی هم به دلیل بارش برف لغزنده است. این سامانه شنبه از استان خارج و جو پایداری پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی کل استان را دربرمی‌گیرد، تصریح کرد: فعالیت این سامانه بارشی تا ‏بامداد روز شنبه ۶ دی ۹۹ خواهد بود.

اسدی با اشاره به آب‌گرفتگی در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای استان، مه آلود شدن،کاهش دید، لغزندگی و انسداد جاده‌های کوهستانی،گفت: باتوجه به این شرایط توصیه ما پرهیز از تردد جاده‌ای، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، تهیه و ذخیره خوراک دام در ارتفاعات و استحکام و ترمیم سازه‌های سست بنیان است.