فوتی‌های کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی ۴۰ درصد کاهش یافت

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، محمدمهدی گویا گفت: طرح بسیار ارزشمند شهید سلیمانی در رابطه با کنترل همه‌گیری کووید۱۹ و گسترش برنامه‌های پیشگیری از ابتلای به این بیماری در سراسر کشور برای ما از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

گویا افزود: برنامه‌های اجرا شده در این طرح در همین مدت کوتاه نشان داده که تا چه‌اندازه توانسته آثار موفقیت‌آمیزی به همراه داشته باشد، به طوری که در یک بازه زمانی بسیار کوتاه کمتر از یک ماه موارد مرگ ناشی از این بیماری حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همکاری تنگاتنگ بین سازمان بسیج مستضعفین و نیروهای بهداشتی تاکنون دستاوردهای ارزشمندی برای کشور به همراه داشته است، آن هم در شرایطی که ایران تحت شدیدترین تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه از سوی آمریکا قرار دارد. برای خیلی از افراد شاید قابل باور نباشد که ایران در چه شرایط سختی در حال اجرای چنین طرحی است.

رئیس‌مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اظهارداشت: هدف کلان این طرح مدیریت و کنترل همه‌گیری کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی، همکاری بین بخشی، بهره‌گیری از نیروی بسیج و داوطلبان مردمی است.

گویا افزود: من به عنوان فردی که شاید قدیمی‌ترین مدیر وزارت بهداشت هستم بیشترین سابقه را در رابطه با همکاری با بسیج در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر داشته‌ام. در رابطه با ریشه‌کنی فلج اطفال سال‌ها با همکاری نیروی مقاومت بسیج به در منازل مردم مراجعه می‌کردیم و قطره فلج اطفال را برای تمام مردم مناطق شهری و روستایی کشور در اختیار کودکان زیر پنج سال قرار می‌دادیم. وی توضیح داد: ثمرات پربار این همکاری همان سال‌های اول به بار نشست و از سال ۱۳۷۹ تاکنون حتی یک مورد هم از ابتلای بیماری فلج اطفال با ویروس وحشی در کشور مشاهده نشده است. این در حالی است که ایران در همسایگی تنها دو کشور دنیا که هنوز درگیر این بیماری هستند یعنی افغانستان و پاکستان است.

رئیس‌مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با بیان اینکه هم‌اکنون گام مهم بعدی که کنترل بیماری کووید۱۹ باشد را برداشته ایم، گفت: شاخص بسیار مهم میزان مرگ و میر است که در کل کشور حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و در استان‌های غربی (منطقه ۳) شاهد کمترین فوتی‌ها بر اثر کووید۱۹ هستیم، به نحوی که ظرف ۱۰ روز اخیر در برخی استان‌ها این رقم به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

گویا ادامه داد: امیدواریم طرح شهید سلیمانی با همین شکل پیش رود و روزی برسد که در آینده نه چندان دور اعلام کنیم موارد مرگ به حد قابل قبولی رسیده و بیماری کووید به طور کامل تحت کنترل درآمده است.