پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20245
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۴ آذر, ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    وخامت حال ۲۰ درصد از بستری های کرونایی گیلان

    معاون فنی علوم پزشکی گیلان، از بستری بودن ۵۶۷ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان خبر داد و گفت: حدود ۲۰ درصد این بیماران در ICU به سر می برند.

    به گزارش رامسر نوین به نقل از بلاغ ، دکتر مسعود نوروزی، با اشاره به چگونگی انتقال ویروس کرونا، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا یا فاقد علامت هستند و یا علائم خفیفی از خودشان نشان می دهد.

    وی با بیان اینکه مبتلایان جوان، سالم و فاقد بیماری های زمینه ای می توانند کاملا بدون علامت باشند، تصریح کرد: این بیماران در برخی از موارد علادم خفیف غیر اختصاصی مانند کوفتگی از خودشان بروز می دهند، اما می توانند با درصد بسیار بالایی ناقل ویروس کرونا باشند.

    معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کرونا را یک بیماری به شدت مسری دانست که از فرد بیمار به سایر افراد منتقل می شود و گفت: اصولا افرادی که ایمنی ضعیف تری دارند؛ به ویژه سالمندان و پدبزرگ ها و مادربزرگ ها، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

    نوروزی ادامه داد: فرد مبتلا به کرونا که به ظاهر سالم است، در اصل یک ناقل است و این ویروس را به افراد آسیب پذیر منتقل می کند و می تواند موجب بیماری شدید و حتی مرگ و میر در آنها شود.

    وی خاطرنشان کرد: شب یلدای امسال شبی نیست که دور هم جمع شویم و لذا باید به جای قرار گرفتن در کنار یکدیگر، دل ها را به هم نزدیک کنیم.

    معاون فنی علوم پزشکی گیلان، در گفت و گو با شبکه باران، خواستار برقراری ارتباط تلفنی و مجازی با بزرگترهای فامیل در شب یلدا شد و عنوان کرد: اگر خود، اقدام و هم استانی هایمان را دوست داریم، باید از دورهمی شب یلدا پرهیز کنیم.

    نوروزی، از بستری شدن ۱۰۵ بیمار جدید کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر ۵۶۷ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حدود ۲۰ درصد این بیماران به دلیل وخامت حال و مشکلات حاد تنفسی در ICU به سر می برند و عده ای با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

    برچسب ها : ,