تشکیل صف‌های طولانی خرید روغن در برخی از شهرهای مازندران

چاپ

به گزارش رامسر نوین به نقل از بلاغ ، علیرغم اظهارات مسئولان استانی مبنی بر توزیع گسترده روغن و عدم مشکل در تامین اقلام مورد نیاز مردم در بازار اما گزارشات میدانی و همچنین اخبار واصله، حاکی از کمبود روغن و تشکیل صف‌های طولانی در برخی از شهرهای استان دارد.

گفتنی است رصد میدانی از بازار استان نشان می‌دهد طی روزهای اخیر در شهرهای آمل، فریدونکنار، بابلسر، جویبار، تنکابن، چالوس و نوشهر، صف‌های طولانی در مقابل مراکز خرید جهت خرید روغن سرخ کردنی تشکیل شده است.

هر چند توزیع گسترده روغن در پی تخصیص سهمیه مازندران از سوی سازمان صمت هفته‌ها است که در حال انجام است؛ اما همچنان شاهد تشکیل صف‌های طولانی در برخی از شهرهای استان هستیم.

ناگفته هم نماند که وضعیت در برخی از شهرهای استان کاملا عادی است و این مشکل تا حد زیادی در این شهرها مرتفع شده است و می‌تواند اقدامات انجام شده در این شهرها، تجریه و راهکار خوبی برای حل این مشکل در سایر شهرهای استان نیز باشد.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران در پاسخ به چرایی تشکیل صف‌های طولانی روغن در برخی از شهرهای استان، اظهار کرد: ما به طور مداوم و مستمر در حال توزیع روغن در تمامی شهرهای استان هستیم.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه استان حدود ۹۰ تن است؛ افزود: ما طی یک ماه اخیر، روزانه بیش از ۱۲۰ تن روغن در سطح استان، در حال توزیع هستیم.

رئیس سازمان صمت مازندران، خاطرنشان کرد: در حالی که مردم در حال خرید روغن آن هم با چند برابر نیاز خود و در واقع روال عادی هستند، ما نه هیچ چاره‌ای داریم و نه کاری از دست‌مان بر می‌آید.

وی عنوان کرد: روغن کالایی مثل مرغ نیست که نتوانند بیشتر از دو تا نخرند، اگر هر فردی به اندازه مصرف خود یعنی حداکثر دو تا سه تا روغن از فروشگاه‌ها خرید کند، این مشکل در این شهرستان‌ها رفع می‌شود.

قوانلو تصریح کرد: ما هر چه روغن در بازار، توزیع می‌کنیم، مردم می‌خرند در حالیکه ما به طور مرتب و مستمر در حال توزیع روغن در سراسر استان هستیم.

وی تاکید کرد: ما بارها در رسانه‌ها اعلام کردیم که مردم بیشتر از دو تا سه تا روغن از فروشگاه‌ها خرید نکنند که توصیه ها باید رعایت شود.

رئیس سازمان صمت مازندران اعلام کرد: ما در استان مازندران، ۳۰ درصد بیشتر از مصرف میانگین سه ماه پیش، اکنون در استان، روغن توزیع کردیم، اما چون مردم بیش از اندازه مصرف‌شان، خرید می‌کنند؛ چرا که آن‌ها دلهره دارند و تصور می‌کنند روغن گران می‌شود.

قوانلو یادآور شد: ما نمی‌توانیم مردم را مقصر هم بدانیم؛ در هر صورت چون هر بار اعلام شده کالایی وجود دارد و کمبودی نداریم، نرخ‌ها گران شده است و لذا مردم این دلهره را دارند که قیمت روغن نیز افزایش می‌یابد.

وی در پایان از تمامی شهروندان استان خواست تا از خرید مازاد مصرف حتی‌الامکان خودداری کنند تا آرامش در بازار روغن در کنار همکاری مردم با توزیع روغن از سوی دستگاه متوالی، حاصل شود.