خدمت به سلامت مردم در اولویت باشد

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ ، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در دیدار با مدیرکل سلامت استان و جمعی از مسئولین این اداره کل ضمن تقدیر از مجموعه خدمات سازمان بیمه سلامت به مردم، بیان کرد: واقعاً به فکر اقشار مستحق و نیازمند باشید، هم از نظر قوانین و بخشنامه‌ای و هم از نظر حوزه اختیار فردی. یعنی هر کاری که یک فرد می تواند انجام بدهد برای نیازمندان و افراد مستحق انجام دهید.

امام جمعه مرکز استان در ادامه با اشاره به تسهیلات سازمان بیمه سلامت به افراد نیازمند و پوشش بیمه ای رایگان آحاد جامعه در دوران شیوع کرونا افزود: اگر بنا باشد برای بهره‌مندی مستضعفان تسهیلات و روزنه‌ای جهت دریافت خدمات ایجاد شود ولی افراد متمکن و فرصت‌طلب از آن سوء استفاده کنند، این خیلی بی انصافی است.

محمدی لائینی در ادامه افزود: دولت هم ظرفیت های محدودی دارد، شما سعی کنید و نگذارید دیگرانی که نیاز ندارند از این روزنه و امتیاز استفاده کنند . سعی کنید واقعاً در دلتان دغدغه فقرا و مستمندان را تشدید کنید. بی تفاوت و بی درد نباشید. خداوند می‌خواهد ما نسبت به افراد مستضعف ، فقرا، مستمندان و نیازمندان بی تفاوت نباشیم.

رسول ظفرمند، مدیرکل بیمه سلامت مازندران نیز با تشریح اقدامات بیمه سلامت در پوشش بیمه ای افراد نیازمند و ارائه گزارش مختصری از روند اجرای طرح های نوین الکترونیکی سازمان بیمه سلامت در استان همچنین مجموعه خدمات این سازمان به بیماران کرونایی افزود: بیش از ۸۰ درصد از جمعیت بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت را افراد نیازمند تشکیل می دهند که بدون پرداخت حق سرانه سالیانه تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

وی با اشاره به حرکت بیمه سلامت به سمت اجرای عدالت در ارائه خدمات سلامت همچنین در راستای کم کردن دغدغه بیماران به ویژه بیماران کرونایی، اعلام کرد: در سال‌های اخیر و در راستای هدفمند نمودن یارانه ها و همچنین اجرای عدالت در سلامت سنجش ارزیابی وسع در پوشش بیمه‌ای به اجرا در آمد که در حال حاضر ۱۶۴ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار دارند و از مهرماه امسال هم به خاطر شرایط کرونا و همچنین اجرای مصوبات ستاد کرونای کشور، انجام ارزیابی وسع برای پوشش بیمه درمان سلامت منتفی شده و تمامی افراد متقاضی می توانند دفترچه بیمه سلامت را به صورت رایگان دریافت کنند.