پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20185
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۳ آذر, ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > ورزشی
  •   

    تاکتیک اسکوچیچ برای جلب نظر منتقدان

    دراگان اسکوچیچ با برگزاری نشست‌های فنی با کارشناسان ایرانی، توانسته نظر برخی از منتقدان خود را جلب کند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از ایسنا ، دراگان اسکوچیچ نشان داده علاقه‌مند به برگزاری نشست‌های فنی با همتایان ایرانی خود است. او از سال گذشته تاکنون، با مربیان لیگ برتری و تعدادی از کارشناسان فوتبال دیدار کرده و پیرامون وضعیت تیم ملی و وضعیت فوتبال ایران سخن گفته است.

    سرمربی کروات در نشست‌های خود دیدارهایی هم با منتقدانش داشته؛ کسانی که با حضور اسکوچیچ در راس تیم ملی فوتبال ایران موافق نبودند و انتخاب او را منطقی نمی‌دانستند اما در نتیجه این جلسات، او توانسته نظر موافق برخی از آن‌ها را جلب کند.

    حسین فرکی، مربی سابق تیم ملی و قهرمان دو دوره لیگ برتر یکی از کسانی است که در نخستین روزهای فعالیت اسکوچیچ در تیم ملی منتقد نحوه روی کار آمدن این سرمربی بود: « تمام عملکرد این سرمربی (اسکوچیچ) به دوران باشگاهی خلاصه می‌شود. وقتش بود بعد از دوران طولانی حضور کی‌روش در تیم ملی، یک مربی ایرانی جای او را بگیرد و به مربیان داخلی اعتماد کنیم. کسانی که اسکوچیچ را انتخاب کرده‌اند، باید بگویند برتری وی نسبت به مربیان داخلی چه بود؟ با صراحت می گویم که مربیانی در ایران داریم که از حیث افتخارات و مدارک مربیگری با سابقه‌تر هستند.»

    حسین فرکی یکی از کسانی است که در این سال‌ها بارها برای هدایت تیم ملی نامزد شد اما این اتفاق رخ نداد. او معتقد بود که انتخاب اسکوچیچ سلیقه ای بوده است: « باید مشخص شود انتخاب اسکوچیچ بر اساس سابقه و کارنامه او بوده یا یا به صورت سلیقه‌ای انتخاب شده است. البته به اعتقاد من در این بخش سلیقه نقش پررنگی دارد.»

    پس از گذشت چندین ماه از این اظهارات و برگزاری اردوهای تیم ملی و دو پیروزی مقابل ازبکستان و بوسنی، دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان در فدراسیون فوتبال میزبان حسین فرکی بودند و نشستی را با این مربی باسابقه برگزار کردند. حاصل این جلسه کوتاه، اضافه شدن یکی از منتقدان، به صف موافقان بوده است.

    فرکی بعد از این نشست در گفت‌وگویی با سایت فدراسیون فوتبال می‌گوید: با هدفی که کادر فنی تیم ملی فوتبال بزرگسالان برای موفقیت تیم ملی دارد، شک ندارم که مسیر درستی انتخاب شده است.

    فرکی که تا چند ماه قبل تمام عملکرد اسکوچیچ را به مربیگری در تیم های باشگاهی خلاصه کرده بود، بعد از این نشست گفت: اعتقاد من برای انتخاب یک مربی داخلی یا یک مربی خارجی که هدایت تیم ملی فوتبال را بگیرد این است که آن مربی باید شناخت بسیار خوبی از بازیکنان و فوتبال ایران داشته باشند که خوشبختانه اسکوچیچ سالها در فوتبال ایران حضور داشته و مربیگری کرده است. همانطور که برانکو و برخی از مربیان خارجی سالها در ایران حضور داشته و با شناخت دقیق از فوتبال ایران و وضعیت بازیکنان ایرانی نتایج موفقی را کسب کردند. اسکوچیچ با شناخت خوبی که دارد، می تواند موفق باشد.

    دستیار برانکو ایوانکوویچ در جام جهانی ۲۰۰۶ خاطرنشان کرد: همه ما آرزو داریم که فوتبال ایران در میادین مختلف داخلی و خارجی موفق باشد و برای رسیدن به این آرزو هر زمان که کادر فنی بخواهد در کنارشان هستیم و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

    فرکی در پایان گفت: بدون شک برگزاری نشست‌های اینچنینی می‌تواند به روند رو به رشد تیم ملی فوتبال کمک بسزایی کند زیرا کادر فنی با استفاده از خرد جمعی و برنامه ریزی‌های مختص خود می‌تواند شرایط و برنامه دقیق و مناسبی را برای بازیکنان تیم ملی به مرحله اجرا در آورد.جامعه فوتبال برای موفقیت تیم ملی لحظه شماری می کند و در کنار کادر فنی و بازیکنان هستیم.

    اسکوچیچ با حضور بلند مدت در ایران و پرهیز از مرخصی‌ و دور شدن از فضای داخل کشور، توانسته با برگزاری جلساتی از این دست در زمان‌های مختلف، ضمن استفاده از نظرات کارشناسان ایرانی، نظر مساعد آن‌ها را هم جلب کند و قطعا در آینده و در روزهای سخت این موضوع به نفعش خواهد شد.

    او در ماه‌های گذشته با مربیانی مانند امیر قلعه نویی، محرم نویدکیا، ابراهیم صادقی، عبدالله ویسی، محمود فکری، مجید جلالی، هومن افاضلی، ساکت الهامی، جواد نکونام، علی کریمی، یحیی گل محمدی و … دیدار کرده است.