سهام عدالتی‌ها برای دریافت سود چه کنند؟

چاپ

به گزارش رامسر نوین به نقل از ایسنا ، افرادی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی محسوب می‌شوند که زمان ثبت نام سهام عدالت آن جا ساکن بوده‌اند. در نتیجه شرکت‌های همان استان مدیریت سهامشان را برعهده دارد. در ماه‌های گذشته این شرکت‌ها در بورس پذیرفته شده و سهامشان قابل معامله است.

براین اساس، افراد مذکور لازم است هر چه سریع تر در سامانه سجام به نشانی sejam. Ir ثبت نام کرده و کد بورسی خود را دریافت کند.

متقاضیان می توانند عبارت سامانه سجام را در صفحه مرورگر خود جست و جو کرده یا از طریق آدرس http://sejam.ir وارد صفحه اصلی شده و به بخش ثبت نام در سامانه مراجعه کنند.

در مرحله دوم، شماره تلفن همراهی که تحت مالکیت متقاضی قرار دارد، ثبت می شود. پس از این مرحله، یک کد تایید به شماره تلفن همراه ثبت شده در سایت ارسال می شود. بعد از ارسال کد، متقاضی با وارد کردن آن باید اطلاعات مربوط به کد ملی و نوع شخصیت را در سامانه وارد کند.

مرحله پنجم‌ به انتخاب اصیل یا نماینده قانونی اختصاص دارد. پس از این مرحله، هزینه ثبت نام در سامانه برای متقاضی نمایش داده می شود.

مرحله هفتم، پرداخت هزینه از طریق درگاه بانکی است. پس از عبور از هفت مرحله نخست، مشتری در مرحله هشتم به تکمیل اطلاعات خود می پردازد.

در این مرحله، شش فرم باید تکمیل شود. این شش مرحله شامل ثبت اطلاعات هویتی و ارتباطی، درج کد بورسی، ثبت اطلاعات شغلی و مالی و در آخر ثبت حساب های بانکی می شود.

پس از این، در مرحله نهم سامانه وارد استعلام اطلاعات وارد شده از سوی مشتری می شود. پاسخ استعلام مرحله جدیدی از فرآیند ثبت نام است. در صورتی که استعلام موفق باشد از طریق پیامک کد رهگیری ارسال می شود در غیر این صورت مشکل موجود به مشتری به صورت پیامکی اطلاع داده می شود. در واقع در مرحله دهم استعلام موفق ورود به مرحله بعد را ممکن می سازد.

در مرحله یازدهم، انتخاب مرکز احراز هویت از سوی مشتری باید انجام شود. در این مرحله مشتری دو گزینه پیش رو دارد. احراز هویت به صورت حضوری یا احراز هویت به صورت غیرحضوری. با انتخاب هر کدام از این گزینه ها، وارد مرحله دوازدهم شده است. در صورتی که مراجعه حضوری باشد از طریق مراجعه به مراکز مربوطه می تواند به تکمیل این مرحله و دریافت کد ۱۰ رقمی اقدام کند و در صورتی که الکترونیکی باشد از طریق وب و تلفن همراه می تواند نسبت به دریافت کد ۱۰ رقمی اقدام کند.

انتخاب هر کدام از این گزینه ها به تکمیل عملیات نهایی منجر می شود. در این مرحله تصویر چهره و امضا ثبت می شود و کد بورسی به مشتری تحویل داده خواهد شد.

سهامداران سهام عدالت در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.