لزوم افزایش تحقیقات علمی برای دستیابی به دانش روز

چاپ

به گزارش رامسر نوین به نقل از بلاغ ، عباس محمدی آملی در دیدار با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور اظهار کرد: اسلام علم را اساس همه ارزش‌ها و جهل را ریشه مفاسد فردی و اجتماعی و انسان را در هر حرکتی نیازمند شناخت می‌داند و از او می‌خواهد که عقاید، اخلاق و اعمالش مبنای علمی داشته باشد.

محمدی آملی با بیان اینکه علم راه سعادت، تکامل و راه ساختن را به انسان می‌آموزد، اظهار کرد: علم انسان را توانا می‌کند که آینده را همان‌گونه که دوست دارد بسازد.

وی افزود: آموزش و پژوهش به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از نهاد علم، زیربنای توسعه در عصر اطلاعات است و اصولاً هر نوع پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد.

دبیرکل ستادی هیئت امنای مراکز علمی و پژوهشی و حوزوی بیان کرد: از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه‌یافته توجه خاص به امر پژوهش و آموزش است.

محمدی آملی با تأکید بر نقش مهم و اثرگذار دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نور با در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات مناسب و پیگیری‌های مستمر تلاش خود را در راستای توسعه و ارتقای شهرستان نور به کار خواهد گرفت.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در کشور منشأ خیر و برکت بوده و خدمات ارزشمندی در جامعه ارائه کرده است.

سرپرست دانشگاه آزاد واحد نور نیز با اشاره به اهداف و برنامه‌های اجرایی و فعال کردن درآمدهای غیرشهریه‌ای در این دانشگاه اظهار کرد: هدف از این دیدار جذب حداکثری دانشجو و ایجاد و توسعه رشته‌های جدید بوده است.

مجید فانی تأکید کرد: در تلاشیم با همکاری ادارات و نهادهای شهرستان نور در راستای پیشرفت جامعه گام‌های مؤثری برداریم.