پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 20122
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۲ آذر, ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > ورزشی > ویژه ها
  •   

    بازگشت باشکوه

    بیرانوند برای پایان دادن به طلسم نیمکت‌نشینی در آنتورپ، یک نمایش دلچسب و تحسین‌برانگیز را برابر یکی از آماده‌ترین تیم‌های اروپا کنار گذاشته بود.

    به کزارش رامسر نوین به نقل از ایسنا ، دیدار تاتنهام و آنتورپ برای کسانی که در انتظار حضور بیرانوند در فوتبال اروپا و قرار گرفتن او در چارچوب دروازه بودند، بسیار دلچسب بود. دروازه‌بان ایرانی که طی سال های گذشته در فوتبال باشگاهی ایران و تیم ملی خوش درخشیده بود، اوایل سال جاری برای رسیدن به رویاهای خود بالاخره به فوتبال به بلژیک منتقل شد.

    بعد از ماه‌ها انتظار و نیمکت‌نشینی، سرمربی آنتورپ دیداری دشوار را برای محک زدن علیرضا بیرانوند در نظر گرفته بود که می‌توانست برج آرزوهای او را تخریب کند و شاید نسخه او به دستان ژوزه مورینیو و خط حمله تیمش بپیچد اما بیرانوند که مدت‌ها در تمرینات حضور داشت، از نظر ذهنی آماده این بازی شده بود.

    علیرضا مقابل تاتنهام و مورینیو یکی از کم نقص‌ترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت. او علاوه بر مهار موقعیت‌ها و شوت‌های خطرناک بازیکنان تاتنهام، در بازی با پا و کمک به مدافعان آنتورپ هم بسیار موفق بود. او با وجود دو گلی که از تاتنهام دریافت کرد، هشت بار ناجی دروازه تیمش بود. یکی از درخشان‌ترین واکنش‌های او به شوت سون هیونگ مین، ستاره کره‌ای بود که اجازه نداد توپ محکم مهاجم آماده تاتنهام به تور دروازه آنتورپ برسد و اگر خوش شانس بود، مدافعان تیمش روی گل نخست و ضربه ایستگاهی بیل، زودتر از وینیسیوس به توپ می‌رسیدند.

    دیدار آنتورپ و تاتنهام یک بسته کامل برای علیرضا بیرانوند و نشان دادن توانایی‌هایش برای قرار گرفتن دروازه تیمش بود؛ عملکردی که او را تبدیل به بهترین دروازه بان هفته ششم لیگ اروپا کرد و در تیم منتخب این مسابقات قرار گرفت. بیرو بعد از بازی هم تحسین مورینیو را به دنبال داشت و سرمربی پرتغالی تاتنهام بابت واکنش‌های خوب دروازه‌بان ایرانی مقابل حملات متعدد این تیم تبریک گفت و او را دروازه بانی خوب دانست.

    موفقیت مقابل تیم تهاجمی مورینیو در اولین تجربه اروپایی بیرانوند، یک جهش بزرگ برای درخشش در فوتبال اروپا است. اگر چه بیرانوند در سن و سال کمی به اروپا نرفته اما دروازه‌بان‌های بزرگی بعد از ۲۸ سالگی توانستند خودشان را ثابت کنند. با توجه به عمر بازیگری دروازه‌بان‌ها می‌توان به درخشش بیرانوند در اروپا امیدوار بود؛ کما اینکه او با این عملکرد به اسکوچیچ برای بازگرداندنش به تیم ملی هشدار داد که او قابل جایگزینی نیست و فعلا از همه دروازه‌بان‌های ایران یک سر و گردن بالاتر است.

    این اتفاق برای ایوان لکو هم خوشحال کننده است اما او را برای انتخاب دروازه‌بان نخست با سرگیجه روبه‌رو خواهد کرد. ایوان لکو در پایان این بازی درباره بیرانوند گفت: او خوب کار کرد و درون دروازه ایستاد چون لیاقتش را داشت. تقصیر بیرانوند نیست که دو دروازه بان خوب داریم. اکنون قصد ندارم از این ماجرا یک داستان بزرگ بسازم. می‌دانم که فشار زیادی برای بازی دادن به بیرانوند وجود دارد (به ویژه از طرف ایران) اما نباید تحت فشار تصمیم بگیریم. ژان بوتز هم قبلاً ماه‌های خوبی را پشت سر گذاشته است.

    بدون شک بیرانوند با حفظ آمادگی بدونی و روانی خود می‌تواند حق خود را به دست آورد و در گام نخست تبدیل به دروازه‌بان اول آنتورپ شود و نامی برای خود دست و پا کند. از این پس باید به انتظار نشست تا خبرهای بیشتری درباره بیرو و موفقیت‌هایش در اروپا بشنویم.