پیاده سازی سیستم مدیریت یکپارچه املاک در کتالم و ساداتشهر

چاپ

به گزارش رامسرنوین، عدالت اداری، شفاف سازی، کاهش مراجعات حضوری و دریافت مجوز در یک روز از جمله اثرات طرح سیماک است.

محمد غلامرضایی نژاددر گفتگویی با بیان اینکه در راستای دولت الکترونیک یکی از پروژه های زیر ساختی اقتصاد مقاومتی با عنوان سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در شهرداری کتالم و سادات شهر پیاده سازی می شود اظهار کرد: سیماک یک سامانه ملی برای مدیریت املاک بوده که با یکپارچه سازی اطلاعات املاک، نیاز به پرونده های کاغذی و مراجعات مکرر ارباب رجوع را از بین میبرد.

وی افزود: اطلاعات زمین، ملک و مالکین به صورت دقیق در این سامانه ملی ثبت شده و احتمال هر گونه سو استفاده، تصرف عدوانی و فروش مال غیر را به صفر می رساند.

غلامرضایی نژاد گفت: با ثبت در سامانه سیماک ارزش و اعتبار زمین و ملک به راحتی قابل اثبات است.

این عضو شورای شهر کتالم و ساداتشهر با بیان اینکه سیماک عدالت اداری و شفافیت را برای همه به ارمغان می‌آورد اذعان داشت: با سیماک نیازی نیست شهروندان در ادارات مختلف پرونده های تکراری تشکیل دهند و همه فرایند از درخواست تا دریافت یک مجوز یا پاسخ یک نامه که بعضا چندین روز با رفت و آمدهای زیاد قابل انجام بود به یک یا دو روز کاهش می یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه شهروندان در سیماک برای یکبار تشکیل پرونده بدهند در مراجعات بعدی کلیه سوابق وجود دارد و موجب تسریع در درخواست ها می شود و شهروندان میتوانند از طریق اینترنت و حتی گوشی تلفن به اطلاعات ملک خود دسترسی داشته باشند و فرایندهای مربوطه را دنبال کنند.