اختصاص ۱ هزار سبد کالای شب عید برای نیازمندان رامسر/ مهمان نوازی را سوغات اصلی رامسری ها کنیم

چاپ

به گزارش رامسرنوین، حجت الاسلام سید جعفر رضایی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت:

در روزهای پایانی سال ۹۶ هستیم و این در حالی است که سال ۹۶ حوادث و اتفاقات بزرگ و کوچکی اتفاق افتاد که در برخی از این اتفاقات کام ها تلخ و در برخی شیرین شد.

وی افزود: آنچه که در دین اسلام در پایان هر کاری تاکید شده محاسبه کارها و اعمال است که می طلبد همه ما رفتارها و عملکردهای خودمان را در پایان سال ۹۶ به محاسبه و ارزیابی بگذاریم تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد و در جهت رفع و تقویت آن بکوشد.

امام جمعه رامسر بیان کرد: نوروز فرهنگ باستانی ما ایرانیان است و دین اسلام هم به نو کردن و سله ارحام تاکید ویژه دارد.

وی تصریح کرد: رامسر شهرستانی گردشگری است و قطعاً در ایام تعطیلات عید آغاز سفرهای نوروزی را داریم که می طبد همه ما میزبانان خوبی برای مهمانان عید در شهرستان باشیم.

وی با اشاره به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی شهرستان رامسر تاکید کرد: تقویت و گردش پویا و اثرگذار اقتصاد شهرستان رامسر به گردشگری و پتانسیل های توریستی وابسته است و صنعت و کشاورزی را نمی توان پایلوت تقویت اقتصاد رامسر به حساب آورد اگر چه می بایست در حد نیاز به این موارد هم توجه کرد.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با بیان اینکه برخورد با مسافران در جهت تقویت گردشگری بسیار اثرگذار است اظهار کرد: متاسفانه به دلیل ضعف زیرساخت در بحث گردشگری و خسته شدن مسافران در ترافیک ها بایستی همه ما در مواجهه برخورد با مسافران و راهنمایی آنان رفتار خوب داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختاته مردم و کسبه شهرستان رامسر مردمانی مهمان نواز هستند اما می طلبد که این رفتار حسنه را ترویج دهیم و به عنوان یک سوغات آن را به سراسر کشور به واسطه مسافران ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار سوغات رفتار و میزبانی باید سوغات و صنایع دستی رامسر را هم مورد توجه قرار دهیم یادآور شد: رامسر دارای برندها و صنایع دستی بسیار غنی و ارزشمندی است که همه این صنایع زمینه ای برای جذابیت های گردشگری در شهرستان محسوب می شوند.

امام جمعه رامسر تصریح کرد: انتظار داریم مسافران و گردشگرانی که به شهرستان رامسر می آیند شئونات اسلامی و فرهنگی را رعایت کنند زیرا مردم این شهرستان در کنار همه خوبی هایشان دارای فرهنگ و جایگاه بالایی هستند و می طلبد که گردشگران جایگاه و فرهنگ دینی مردم این دیار را مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه کرد: ماموران انتظامی و راهنمایی در طول ایام نوروز تمام تلاششان را در برقراری امنیت و نظم می کنند و توصیه می کنم که همه ما شهروندان پلیس یار باشیم تا ترافیک شهری و امنیت عمومی روان تر و مناسبی را داشته باشیم.

وی بیان کرد: با تلاش مجموعه دفتر امام جمعه هزار سبد کالا برای مرکز نیکوکاری جواد الائمه تهیه شده است که به نیازمندان در شب عید هدیه شود.

حجت الاسلام رضایی در همین زمینه با اشاره به اینکه برخی اوقات مورد بی مهری برخی سرمایه داران و کارآفرینان شهرستان قرار می گیریم اظهار کرد: بنده در رامسر همیشه بر روی ظرفیت گردشگری تاکید داشتم و در این راستا هم حمایت های همه جانبه ای از کارآفرینان مجموعه های تفریحی و گردشگری کردم تا جایی که به دلیل گردش اقتصاد این شهر و یک مجموعه با میان جگری جلوی پلمپ آن را گرفتم اما متاسفانه وقتی درخواستی برای کمک به نیازمندان می کنیم جواب رد می دهند.

وی اضافه کرد: با خبر هستیم این مجموعه ها به کجا پول می دهند و هر کجا که به نفعشان باشد کمک می کنند اما انتظار می رود با نیت خالص و بدون منت به نیازمندان شهرستان و مراکز نیکوکاری کمک کنند.

امام جمعه رامسر در پایان گفت: ۲۵ اسفند روز شهادت شهید باکری که به عنوان شهردار خاکی و خدمتگزار شهر ارومیه است را روز شهردار می نامند که به شهرداران شهرستان رامسر ضمن تاکید به الگو گیری از این شهید تبریک عرض می کنم.