پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Friday 26 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 19901
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲ اسفند, ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۲
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران عنوان کرد:

    نرخ بیکاری در استان مازندران رو به کاهش است/ ترویج حوزه تعاون و اقتصاد روستایی در دستور کار است

    مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: نرخ بیکاری در استان مازندران رو به کاهش بوده و در سال جاری نسبت به سال گذشته ۸ دهم درصد کاهش داشته و تا پایان سال به زیر ۱۱ میرسد.

    به گزارش رامسرنوین، کامران اصغری در گفت وگویی اظهار کرد: دولت در سال جاری ۳۹۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال روستایی و ۷۵۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال فراگیر به استان مازندران اختصاص داده است.

    وی افزود: هدف از حمایت روستائیان در حوزه اشتغال زایی جلوگیری از مهاجرت به شهرها است و در اعطای تسهیلات روستایی ملاک کار تزریق پول نیست بلکه ملاک اصلی اشتغال زایی در روستاها است.

    مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در ادامه بیان کرد: در روستاها سرانه هر اشتغال ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد که سرانه خوبی دارد و باعث اشتغال و توسعه در روستاها می شود.

    وی با بیان اینکه سرانه اشتغال در روستاها اقتصاد پایدار را به دنبال دارد یادآور شد: دولت سیاستهای مربوط به اشتغال را در همه جوانب دیده اما دولت در بخش اقتصاد و مالی با مشکل مواجه بوده و توان استخدام نیرو را ندارد بلکه باید خود جوانان و کارآفرینان با دریافت تسهیلات و از طرف دیگر حمایت های دولت کار و شغل ایجاد کنند.

    وی با بیان اینکه سیاست کلی نظام در اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار می شود تصریح کرد: دولت مسئولیتهای اقتصاد و اشتغال را به مردم سپرده است و این می طلبد تا همه همکاری های لازم را داشته باشند تا این مهم به سرانجام برسد.

    اصغری در پایان با بیان اینکه بیشتر بیکاران از قشر فارغ التحصیلان هستند وی این بزرگترین دغدغه در کشور است اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان مازندران رو به کاهش بوده و در سال جاری نسبت به سال گذشته ۸ دهم درصد کاهش داشته و تا پایان سال به زیر ۱۱ میرسد.