پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 19777
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۷ بهمن, ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
  • شما اینجا هستید :اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز رامسر:

    کم توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اصول اسلامی را به حاشیه می برد

    عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز رامسر گفت: هنوز به جایگاه رفیع امر به معروف و نهی از منکر توجه لازم نشده است و اگر ما به این امر کم توجهی کنیم، به راحتی دیگر اصول اسلامی به حاشیه می روند.

    به گزارش رامسر نوین، حجت الاسلام و المسلمین راستگو صبح امروز در نشست فعالین امر به معروف که به همت دبیرخانه امر به معروف سپاه ناحیه رامسر برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه و همچنین تبریک به مناسبت ایام پیروزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک امر واجب است که خیلی ها به این موضوع کم توجهی می کنند گفت: هنوز به جایگاه رفیع امر به معروف و نهی از منکر توجه لازم نشده است و اگر ما به این امر کم توجهی کنیم، به راحتی دیگر اصول اسلامی به حاشیه می روند.

    وی ابراز داشت: اینکه می بینیم که پدر یا مادر خانواده متدین هستند ولی دختر یا پسر جامعه به موازین اسلامی پایبند نیستند، نشانه ی کم توجهی خانواده ها به موضوع امر به معروف است.

    این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در موضوع امر به معروف همه باید صبور باشیم تا بتوانیم با صبر و حوصله این فریضه را پیاده کنیم ادامه داد: معنی معروف این است که عقلِ همراه با شرع مقدس در جامعه پیاده شود و در طرف دیگر هر چیزی که عقل و شرع می گوید بد و مذموم است، آن منکر نام می گیرد و این تعریف ساده ای از امر به معروف و نهی از منکر است.

    سخنران این جلسه با بیان اینکه قرآن خواندن از موارد امر به معروف است و روزی یک دقیقه خواندن قرآن باعث از بین رفتن تلاطم روحی می شود افزود: مشورت کردن و مشورت دادن، شکر کردن و قانع بودن از نعماتی که وجود دارد یکی دیگر از موارد امر به معروف است.

    حجت الاسلام راستگو در ادامه با اشاره به اینکه رفتار یک ناهی از منکر باید آمرانه باشد ولی آمرانه بودن به معنای خشونت نیست تاکید کرد: در تذکر به یک خانم بد حجاب نباید با نیش و کنایه رفتار کرد بلکه پوشش ظاهری افراد شاید سی درصد از اشکالات آن شخص باشد و شاید هفتاد درصد از ذات آن شخص بدون اشکال باشد.

    وی با اظهار اینکه در خیلی از موارد امر به معروف، به جای خدا محوری، خود محوری لحاظ می شود تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، منکر فقط بد حجابی نیست بلکه ربا خواری، اختلاس ها مشکلات اقتصادی و نیز دیگر معضلات جامعه نیز منکر محسوب می شود و همه مردم باید در قبال آن مسئول باشند.

    وی، اصل امر به معروف و نهی از منکر را فریضه ای دانست که دیگر فرائض بر اساس این اصل اقامه می شوند و با ابراز نگرانی از ترویج برخی تحرکات سازمان یافته علیه عفت عمومی ادامه داد: اینکه اخیرا شاهد برخی تحرکات در حوزه ی کشف حجاب هستیم دلیل آن این است که می خواهد به صورت شبکه ای هنجار ها را از بین ببرند.

    عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز رامسر با اشاره به اینکه ما نباید عرصه را به افرادی که در حال از بین بردن حریم شرعی در جامعه هستند واگذار کنیم افزود: در بیان امر به معروف نباید در برابر منکر ها تعارف کنیم و سکوت کنیم در حالی می بینیم حتی برخی از روحانیون، در مجالس مختلف بنا به شرایط حاضرین در جلسه صحبت می کنند و بیان حقیقت را انکار می کنند که نباید چنین باشد.

    حجت الاسلام راستگو در پایان ابراز داشت: وقتی خواص و مومنین جامعه در برابر منکرات برای آرامش خود سکوت می کنند این می شود که شیخ فضل الله نوری را اعدام می کنند و کسی به آن اعتراض نمی کند و یا در فتنه ۸۸ خیلی از خواص مرزبندی مشخصی را انجام نمی دهند.