پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 19738
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۵ بهمن, ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    اسامی مدیران رسانه‌گریز مازندران

    خبرنگاران مازندران در جمع نشست خبری از عدم پاسخگویی برخی مدیران گلایه کردند، در این بسته خبری اسامی مدیرانی که چندان علاقه‌ای به حضور در جمع رسانه‌ها ندارند را منتشر کردیم تا مسئول رسیدگی به این موضوع در استانداری زمینه ایجاد ارتباط بین رسانه‌ها و مدیران را فراهم کند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، خبرنگاران استان مازندران در نشست خبری با استاندار از عدم اهتمام برخی مدیران، که به رسانه‌ها پاسخگو نیستند، گلایه کردند.

    استاندار مازندران هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و به مسئول روابط عمومی خویش اعلام کرد که این موضوع بررسی و مدیران برای پاسخ به رسانه‌ها در استانداری نشست خبری برگزار کنند.

    بلاغ در این شماره به‌منظور انعکاس صادقانه وضع موجود رابطه مسئولان با رسانه‌ها براساس پیشینه حضور آنان در جمع خبرنگاران، مبادرت به ذکر دستگاه‌ها و مدیران آنها می‌کند تا انشاءالله باب جدیدی گشاده شود تا مدیران با تبیین عملکرد خود و پاسخ به مطالبات مردم خوب و شریف مازندران، به بخشی از رسالت خود بر مبنای فرموده امام خمینی(ره)، که مسئولان را به بیان عملکرد نظام اسلامی دلالت می‌کردند، جامه عمل بپوشانند.

    طبیعی است که این ذکر اسامی بهیچوجه قصد تضعیف و تعریض به مسئولان و مدیران محترم را ندارد، فقط درصدد است تا رابطه جایگاه آنان با مردم را به‌منظور اقناع پرسش‌گری عمومی، برقرار کند؛ چرا که در پرتو تحکیم پیوند مردم و مسئولان است که می‌توان اتحاد و انسجام را برای پیشبرد هرچه بهتر امور به خدمت گرفت و مانع بروز حوادث ناگوار اجتماعی شد. بدین‌جهت، با پوزش پیشاپیش از مدیران گرامی، امید داریم تا با گشوده شدن باب جدید، فصل نوینی در خدمت خالصانه به مردم دلاور مازندران آغاز شود انشاءالله تعالی.

    مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از زمان حضورش تاکنون پاسخگوی رسانه‌های استان مازندران نبوده و حتی یک بار نشست خبری برگزار نکرد.

    تولید خبرهای یکطرفه از اقداماتی است که مسئول آب منطقه‌ای مازندران در برنامه کاری خویش دارد، در حال حاضر بحث انتقال آب از چندین حوزه آبریز مازندران به سمنان مطرح است و مدیرعامل آب منطقه‌ای حاضر به پاسخگویی به رسانه‌ها نیست.

    فرماندار ساری، هم از مدیرانی است که اسمش در دیدار استاندار مازندران مطرح شده بود، حسین زادگان با وجود اینکه احساس می‌شد ارتباط مناسبی با رسانه‌ها داشته باشد، از زمان حضورش در ساری نشست خبری با رسانه‌ها نداشته است، حسین زادگان به صورت موردی به سئوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد.

    معاونان استاندار مازندران با وجود گستردگی حوزه فعالیت‌شان به صورت اختصاصی با رسانه‌ها نشستی نداشته‌اند.

    با توجه به نیاز استان به فعالیت‌های عمرانی، علی نبیان چندان علاقه‌ای به حضور در جمع رسانه‌ها از خودش نشان نداده است، تنها سابقه حضور معاون عمرانی استاندار مازندران در جمع رسانه‌ها، مربوط به دیدار مشترک رسانه‌ها با استاندار است. نبیان به صورت موردی در زمان بروز حوادث به سئوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد.

    دیگر معاونان استاندار مازندران هم چندان علاقه‌ای به حضور در محفل رسانه‌ای استان مازندران ندارند.

    یونسی با توجه به حساسیت‌های شغلی خویش حتی در موقع تغییر فرمانداران، پاسخگو رسانه‌ها نیست و تنها در زمان انتخابات، به صورت موردی در جمع خبرنگاران در حد انعکاس عملکرد انتخاباتی، حضورش در رسانه‌ها به صورت جدی مطرح است.

    مدیرکل سابق روستایی مازندران دوبار نشست خبری برگزار کرد، ولی مدیرکل فعلی چندان علاقه‌ای برای طرح برنامه‌های خویش در این حوزه نشان نداده است.

    محمود نوربخش رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مازندران با وجود حساسیت شغلی بسیار جدی مشکلات و موانع و حتی اقدامات انجام شده را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده و در جمع خبرنگاران مازندران حضور بهم نمی‌رساند.

    روال عدم پاسخگویی به رسانه‌ها در اداره کل استاندارد مازندران ارثیه‌ای است که از مدیری به مدیر دیگر منتقل می‌شود و این روال به صورت امری طبیعی درآمده است.

    مدیرکل بازرسی سابق استان مازندران تنها در یک مورد در جمع رسانه‌ها حضور یافت و در حال حاضر خبرنگاران استان حتی چهره‌ مدیرکل بازرسی جدید استان مازندران را ندید‌ه‌اند.

    شهردار ساری هم از جمله مدیران مرکز نشین است که بحث عدم حضورش در جمع رسانه‌ها به استحضار استاندار مازندران رسید، در گذشته سید علی حجازی تنها یک بار در جمع خبرنگاران حاضر شد، که مهدی عبوری تاکنون در نشست خبری با رسانه‌ها حاضر نشده است.

    مدیرکل امور اجتماعی استانداری، معاون برنامه و بودجه استانداری مازندران از مدیران ستادی استانداری هستند که کمتر در جمع فعالان رسانه‌ای مازندران حاضر نشده‌اند.

    مدیران عامل بانک‌های استان چندان علاقه‌ای به پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران ندارند و کمتر در رسانه‌ها حاضر شده‌اند.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم اسمش در جمع مدیرانی است که چندان پاسخگوی رسانه‌ها نیستند.

    مدیرعامل مخابرات به جهت حضور در شهرستان بابل در جمع خبرنگاران حضور نمی‌یابد. موسی قاسم پیشه مدیرکل اقتصاد و دارائی مازندران، راه اطلاع رسانی در سازمان خویش را به واسطه اقدامات مدیر سابق که ایجاد شده بود، به صورت کلی بسته است.

    مدیرکل راه‌آهن هر دو سال یکبار در جمع رسانه‌ها دیده ‌می‌شود و نشست‌های خبری با حضور تعداد اندکی از رسانه‌ها برگزار می‌شود.

    صادق مقدسی مدیرکل صدا و سیمای مازندران، به‌نظر می‌رسد اعتقادی به رسانه‌های مکتوب و مجازی ندارد و حتی به صورت موردی هم به سئوالات خبرنگاران پاسخ نمی‌دهد.

    مدیرکل شیلات استان مازندران، حسینعلی خشباور رستمی را تاکنون خبرنگاران استان مازندران اصلاً ندیده‌اند و تنها در دو نوبت در شبکه طبرستان مشاهده شده است.

    به جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران نمی‌توان چندان خرده گرفت به دلیل اینکه تازه در جمع مدیران ارشد استان قرار گرفته است.

    مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس قربان علی شیرزاد هم جزء مدیرانی است که تاکنون حضورش در رسانه‌ها و محافل رسانه‌ای پررنگ نبوده است.

    علی رجبی وندچالی، مدیرکل ثبت احوال مازندران، با وجود سابقه مدیریت در استان در مدت حضورش در این سمت در جمع خبرنگاران حضور نیافت.

    عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران حتی مراسم معارفه‌اش چندان پررنگ نبوده است و حتی حاضر به حضور در جمع رسانه‌ها برای اعلام برنامه‌های خویش نشد.

    سید حسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی با وجود فعالیت در پست حساس و بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام، حتی یک بار به صورت کلی زمینه دریافت نظرات خبرنگاران را فراهم نکرده است.

    نادعلی کهنسال، مدیرکل دخانیات مازندران ،را فعالان رسانه‌ای مازندران اصلاً نمی‌شناسند.
    حسین افضلی با وجود فعالیت چندین ساله و با توجه به حساسیت شغلی خویش در دو استان مازندران و گلستان و سابقه چندین ساله از حضورش، حتی یک بار در جمع رسانه‌ها حضور پیدا نکرده است.

    فعالان رسانه‌ای مازندران اگر جناب آقای ایرج متاجی آب بندانک،مدیر عامل شرکت بهره برداری و توزیع آب مازندران را دیدند، سلام دیگر خبرنگاران را هم به ایشان برسانند.

    محمد خانی مدیرکل بنیاد مسکن حتی راه اندک فعالیت رسانه‌ای مدیر سابق را هم بسته و علاقه‌ای به حضور در جمع رسانه‌ها از خود نشان نداده است.

    خبرهای محمد حسین بهادر، مدیر ثبت اسناد مازندران، به صورت یک طرفه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

    محمدعلی یزدان شناس مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران هیچ جمع رسانه‌ای را تاکنون در مازندران تجربه نکرده است.

    علی معتمدزادگان رئیس بنیاد نخبگان مازندران به صورت موردی و سالی یک بار در جمع رسانه‌ها حضور پیدا می‌کند.

    به گزارش بلاغ، با توجه به حساسیت‌های شغلی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران انتظار است که علاوه بر رئیس دانشگاه، نشست‌های فصلی با معاونان این دانشگاه توسط مسئول روابط عمومی دانشگاه پیگیری شود.

    به صورت کلی راه اطلاع رسانی به رسانه‌ها در بین مدیران شهرستانی در ساری بسته شده است و بسیاری از مدیران شهرستان ساری در مقابل پرسش رسانه‌ها، با عدم پاسخگوی به دلیل ممانعت مدیران بالادستی مواجه هستند.

    با توجه به حساسیتی که استاندار مازندران نسبت به این موضوع نشان داده و تاکیدی که در جمع خبرنگاران داشت و با توجه به اینکه خود استاندار به رسانه‌ها پاسخگو است و بعد از جلسات، سئوالات خبرنگاران را بدون پاسخ نمی‌گذارد، انتظار است که این رویه در بین سایر مدیران استانی هم تعمیم پیدا کند.