برخی مسئولین در حوزه محیط زیست به دنبال منفعت شخصی هستند/ حفظ محیط زیست متکی به عدم سیاسی کاری است

چاپ

به گزارش رامسر نوین حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر رضایی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رامسر ضمن تسلیت ایام فاطمیه و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، دهه مبارک فجر و سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: باید دستاورد های انقلاب اسلامی در این دهه بیان شود تا مردم و خصوصا جوانان از برکات انقلاب اسلامی آگاهی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروزه به تمام دنیا صادر شده است ادامه داد: امروز جریان استکبار ستیزی در تمام دنیا شکل گرفته است و حتی در کشور آمریکا جنبش وال استریت شکل می گیرد که می توان گفت اینها درسی بود که انقلاب اسلامی به همه داد.

خطیب نماز جمعه این هفته رامسر با اشاره به اتفاقات اخیر که در کشور رخ داده بود افزود: دشمن در اتفاقات اخیر در صدد سو استفاده از اعتراضات مردمی بود و زمانی که دست های شیطانی دشمن عیان شد، همین مردم بساط اغتشاشات را جمع کردند.

امام جمعه رامسر در ادامه بیان داشت: در جنگ اعراب با اسرائیل، ارتش شش کشور عربی مقابل صهیونست ها نتوانستند پیروز شوند ولی اکنون گروه هایی نظیر حزب الله که الگو گیری مطلق از جمهوری اسلامی دارند، اسرائیل را شکست دادند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به دستاورد های متعدد نظام در چهار دهه از عمر خود تصریح کرد: جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف پیشرفت های شگرفی داشته است ولی این به این معنا نیست که به اهداف صد درصدی خود رسیده است اما باید گفت مسیر کلی به درستی طی شده است.

وی با اظهار اینکه هر جا پیروی از رهبری نظام انجام شد، کشور پیشرفت کرد و هرجا مقابله با نظر رهبری انقلاب صورت گرفت، کشور دچار مشکل شد اضافه کرد: امروز وحدت کلید واژه پیشرفت انقلاب اسلامی و محور قطعی آن ولایت و امامت جامعه است لذا همه گروه های سیاسی باید متوجه باشند که انقلاب ما با حضور مردم و تبعیت از ولایت فقیه به مسیر خود ادامه خواهد داد.

خطیب نماز جمعه رامسر با اشاره به اینکه نظریه پردازان غربی اعتراف می کنند که یک سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی، تمام نقشه های آنان را نقش بر آب می کند اظهار داشت: اگر همه ی ما بتوانیم حول محور ولایت حرکت کنیم، قطعا این انقلاب را به صاحب اصلی خود، حضرت بقیه الله الاعظم خواهیم سپرد.

وی در ادامه با اعتراض به عملکرد ضعیف مسئولین دولتی در پیگیری مطالبات مردمی گفت: یک زمانی در دولتی اعتراض می کردند که چرا بگم بگم راه انداخته اند، ولی اکنون ما شاهد باید باید هستیم!

وی با طرح این پرسش که این باید ها را چه کسی می خواهد جامه ی عمل بپوشاند ادامه داد: مراقب باشید به شما نگویند دولت باید و اکنون که مردم به شما اعتماد کرده اند، زمان اقدام و عمل است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه خطبه های خود با اشاره به برگزاری کنوانسیون تالاب ها در رامسر گفت: در حوزه محیط زیست می بایست اقدام عملی جدی صورت پذیرد و اگر محیط زیست سیاسی شد، نه تنها آباد نمی شود، بلکه خراب نیز می شود و ضررش متوجه مردم می شود.

وی با بیان اینکه محیط زیست زمانی حفظ می شود که دست از سیاسی کاری ها برداشته شود اضافه کرد: آن مسئولی که شوهرش وارد کننده بنزین است و تولید بنزین داخلی را متوقف می کند، اینها منفعت طلبی هایی است که دودش به چشم مردم می رود.

حجت الاسلام رضایی در پایان تصریح کرد: ما در بحث فرهنگی محیط زیست مشکل داریم و باید با راهبردهای درست به دور از سیاسی کاری به فکر این چیزی باشیم که خدا به ما عطا کرد‌.