دشمنان در فتنه اخیر اصل نظام و رهبری را هدف قرار داده بودند

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، حجت الاسلام غلامحسن تسخیری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: حماسه عظیم مردم آمل در ۶ بهمن را گرامی می داریم زیرا با مجاهدت خود شکست منافقین و برنامه هایشان در شمال برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی را رقم زدند.

وی افزود: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت حضرت زهرا (س) قرار داریم و باید بدانیم که این انقلاب بر پایه دین اسلام و ائمه اطهار شکل گرفت و باید در حفظ آن کوشا باشیم.

امام جمعه موقت رامسر در ادامه با تطبیق انقلاب الهی حضرت محمد (ص) و انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) علل انحرافات را در یک انقلاب را تشریح کرد و بیان داشت: انقلاب اسلامی شکل گرفت همچنان که انقلاب محمد رسول الله شکل گرفته بود اما با مرور به تاریخ به این نکته دست پیدا می کنیم که اگر چه انقلاب حضرت محمد (ص) شکل گرفت اما پس از رحلت پیامبر آن انقلاب الهی به انحراف کشیده شد و مسیرش عوض شد و تاجایی رسید که ذریه پیامبر حضرت امام احسین (ع) فرمود فاتحه اسلام خوانده شد که مثل یزیدی به حکومت اسلامی رسید.

وی با اشاره به اینکه حفظ انقلاب مقوله ای بسیار مهم است و بقا و نگهداری یک انقلاب بسیار سخت تر از ایجادش است تاکید کرد: آیا این انقلابی که امام بزرگوار که در راستای اسلام محمدی ایجاد کرد خطری برای آن نیست؟ اگر برای انقلاب رسول الله خطر جود دارد، قطعا برای انقلاب اسلامی ما هم خطراتی وجود دارد که انقلاب ما را به انحراف ببرند.

وی با تشریح عوامل انحراف انقلاب رسول الله از زبان حضرت زهرا (س) پرداخت و اضافه کرد: دلایل و علت هایی که حضرت زهرا (س) برای انحراف یک انقلاب اسلامی بیان فرمودند بسیار مفید برای حال فعلی ما و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به اولین علت انحراف یک انقلاب الهی و اسلامی اظهار کرد: اولین علت انحراف یک انقلاب ضعف و سستی در میان مردم آن جامعه است به طوری که حضرت زهرا (س) بیان می کنند مردمان آن زمان پس از رحلت پیامبر (ص) ایمانشان سست شد و از دین برگشتند و آن ایمان زمان پیامبر را دیگر نداشتند.

وی دومین علت را از زبان حضرت زهرا (س) تفرقه و اختلاف در میان یک جامعه و عدم توجه به وحدت و همدلی دانست و تصریح کرد: امروز ایجاد احزاب سیاسی مختلف و جناح بندی های حزبی در انقلاب اسلامی ما باعث شده است که برخی بر اساس تقوا و دین و تخصص مسئول را انتخاب نکنند و بر اساس هم حزبی بودن و هم جناحی بودن صرفا یک فرد را در مسئولیتی قرار دهند.

وی اضافه کرد: سومین نکته در میان این علت ها تبدیل شدن امید و آرزوی های مسلمانان به نا امیدی است که می بینیم در همین شهرستان و در همین فضاهای مجازی عده ای که یک روز ادای انقلابی بودن را داشتند فکر کردند با این اغتشاشات و بچه بازی های جاهلانه کار انقلاب تمام است و شروع به انتشار مطالبی کردند که تعجب برانگیز بود.

امام جمعه موقت رامسر چهارمین نکته انحراف یک انقلاب را بی حرمتی به حریم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در فتنه سال های ۸۸، ۷۸ و ۹۶ دشمنان و اغتشاش گران که صف آنها از مردم انقلابی ایران اسلامی جدا است بیشترین حمله را به سمت ولایت و رهبری داشتند و هم به ولایت فقیه و هم به ولی فقیه توهین کردند زیرا دشمن اصل انقلاب و اصل نظام اسلامی را مورد توجه قرار می دهد.

وی در ادامه نکته پنجم و ششم انحراف یک انقلاب اسلامی را کم رنگ شدن دیبن و معنویت و شتاب زدگی در قبول حرف های بیهوده و بی اساس دانست و بیان کرد: امروز در فضای مجازی و در کانال های وابسته به اسرائیل و غرب حرف های بیهوده و بی اساسی زده می شود که برخی ها بسیار شتاب زده این حرف های بی اساس را قبول می کنند و بر اساس آن هم به دین و معنویت مردم توهین می کنند.

وی با انتقاد به برخی حرف های بی اساس برخی مسئولین در رده های بالای حکومتی اظهار کرد: حرفی که به پیامبر هم می شود انتقاد کرد چقدر زشت است،آن هم از طرف کسی که لباس روحانیت را به تن کرده که در این اینجا باید بگوییم که ما انتقاد به جایگاه آن سخص نداریم و جناحی هم نمی اندیشیم بلکه دین برای ما مهم است و به شخص انتقاد داریم.

حجت الاسلام تسخیری در پایان نکته هفتم انحراف انقلاب اسلامی را نمایان شدن مظاهر فساد روییدن و نکته هشتم را حضور فرصت طلبان در رده های بالای حکومت عنوان کرد و گفت: فرصت طلبان اگر بر سر قدرت بیایند و جایگاه قدرت را کسانی در دست بگیرند که اول به حقوق خودشان بپردازند و بعد گوشه ای هم به مردم آن موقع است که به زبان حضرت زهرا (س) باید انحراف یک انقلاب را مشاهده کنیم که می بایست ما انقلابیون در انقلاب اسلامی ایران به این موارد توجه کنیم و همواره مدافع انقلاب اسلامی خود باشیم.