پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 19607
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۵ بهمن, ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    ثواب ذکر «ما شاء اللَّه لاحَولَ و لاقوه الّا باللَّه‏» چیست؟

    «هر که هفتاد مرتبه بگوید: ما شآءَ اللَّهُ لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ الّا بِاللَّهِ؛ (آن‏چه خواست خدا بود، نیست گردیدنى و نه توانایى‏اى، مگر به خدا) خدا هفتاد نوع از انواع بلا را از او بگرداند، که آسان‏ترین آن‌ها خَنِق است». عرض کردم که: فداى تو گردم! خنق چیست؟ فرمود:: «(پیچیده یا ناخوش و) بیمار نمى ‏شود به واسطه دمل‏ها و مانند آنکه بر عضو برآید».

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، هشام بن سالم، از امام جعفر صادق روایت کرده است که فرمود: «چون کسى دعا کند و بعد از آنکه دعا کرد بگوید که: ما شآءَ اللَّهُ لاحَوْلَ وَلا قُوَّهَ الّا بِاللَّهِ؛ «آن‏چه خواستِ خدا بود، نیست گردیدنى و نه توانایى ‏اى، مگر به خدا»، خداى تعالى بفرماید که: بنده من تن به مردن داد و امر خود را به من وا گذاشت و امر مرا گردن نهاد، حاجتش را برآورید». در ادامه ثواب این ذکر را به نقل از افکار نیوز می‌خوانید.
    ثواب ذکر «ما شاء اللَّه لاحَولَ و لاقوه الّا باللَّه‏» چیست؟
    جمیل، از امام جعفر صادق علیه السلام روایت کرده است که گفت: شنیدم از آن حضرت که مى ‏فرمود:

    «هر که هفتاد مرتبه بگوید: ما شآءَ اللَّهُ لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ الّا بِاللَّهِ؛ (آن‏چه خواست خدا بود، نیست گردیدنى و نه توانایى‏اى، مگر به خدا) خدا هفتاد نوع از انواع بلا را از او بگرداند، که آسان‏ترین آن‌ها خَنِق است». عرض کردم که: فداى تو گردم! خنق چیست؟ فرمود:: «(پیچیده یا ناخوش و) بیمار نمى ‏شود به واسطه دمل‏ها و مانند آنکه بر عضو برآید» (تا به سبب آن گلو گرفته شود و خفه شود؛ چه خنق – به فتح خاء و کسر نون -، گلو گرفتن و خفه کردن باشد).

    منبع:تحفه الأولیاء (ترجمه أصول کافى)، ج‏۴، ص‏۴۱۶.