اولین جلسه مجمع عمومی جامعه روحانیت مبارز شهرستان رامسر تشکیل شد

چاپ

به گزارش رامسرنوین، اولین جلسه مجمع عمومی جامعه روحانیت مبارز شهرستان رامسر پس از انتخاب هیئت رئیسه جدید با حضور اعضا و شورای مرکزی این تشکل در حضور حجت الاسلام رضایی امام جمعه شهرستان رامسر در مصلی جوادالائمه (ع) برگزار شد.

در ابتدای این دیدار که با خیر مقدم گویی توسط حجت الاسلام و المسلمین گرگانی، رئیس جامعه روحانیت مبارز شهرستان رامسر همراه بود، حجت الاسلام راستگو نائب رئیس جامعه روحانیت مبارز شهرستان رامسر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با یادآوری سالگرد شهادت شهید نواب صفوی، حرکت فدائیان اسلام در مسیر مبارزه با رژیم پهلوی را عملی بزرگ در تاریخ مبارزاتی انقلاب دانست.

وی در ادامه با ابراز تاسف در مورد حادثه نفتکش سانچی گفت: این حادثه ی غم بار با همه ی ابعاد موجود، موجب ایجاد نا امیدی در بین دریادلان دلاور نخواهد شد و امیدواریم مسئولان تمامی تلاش خود را جهت حمایت از خانواده های جان باختگان انجام دهند.

حجت الاسلام راستگو در ادامه ضمن اشاره به سالروز فرار شاه معدوم در بیست و ششم دی ماه ماه سال پنجاه و هفت گفت: فرار شاه از کشور و پیروزی انقلاب اسلامی در آن سال، شکستی بزرگ برای غرب به سرکردگی آمریکا بود که سبب تغییر مناسبات جهانی شد.

نائب رئیس جامعه روحانیت مبارز رامسر در ادامه به فعالیت های این تشکل در شهرستان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بصیرت افزایی و روشنگری سیاسی تنها یکی از کارکردهای این مجموعه است گفت: هم افزایی فکری با مجموعه های مختلف در حوزه های علمی، اجتماعی و معنوی جهت تعالی جامعه از وظایف ذاتی این تشکل است.

در ادامه این نشست، پس از بیان تفسیر قرآن توسط حجت الاسلام رضوی، مدیر حوزه ی علمیه المهدی(عج) رامسر، حجت الاسلام آذرم، دیگر عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز رامسر، در سخنانی ضمن تحلیل وضعیت سیاسی فعلی کشور، به بیان برخی از فعالیت های آتی این تشکل پرداخت.

در بخش دیگری از این نشست، حجت الاسلام و المسلمین رضایی امام جمعه رامسر نیز با مهم دانستن حضور مجموعه روحانیت در کلیه فعالیت های اجتماعی و سیاسی گفت: رسالت جامعه ی روحانیت مبارز بر این نهاده شده است که این تشکل تکلیف مدارانه در صحنه های مختلف حاضر شود.

وی افزود: رویکرد جدید هیئت رئیسه این مجموعه، نسبت به گذشته تغییرات قابل ملاحظه ای را نشان می دهد که این امر سبب امیدواری است.

در قسمت پایانی این دیدار، تعدادی از اعضای جامعه روحانیت مبارز رامسر به بیان دیدگاه های خود پرداختند.