پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 19456
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۸ دی, ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > پیشنهاد سردبیر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

    استاندار مازندران ظرف ۲ ماه تکلیف مجتمع فرهنگی رامسر را مشخص کند.

    معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استاندار مازندران ظرف ۲ ماه تکلیف ساخت مجتمع فرهنگی رامسر را مشخص کند، شهرداری در زمان گذشته این مکان را واگذار کرده و اسناد و مدارک واگذاری قطعی پروژه مصوب موجود است که در صورت امکان این مجتمع از باغ ۳۳ هکتاری جدا شود.

     

    به گزارش رامسر نوین،  علی اصغر کار اندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه حل مشکل ساخت مجتمع فرهنگی رامسر با بیان اینکه این مجتمع دارای طرح، اعتبار و ردیف بودجه مصوب بوده و میراث فرهنگی بعلت ثبت جهانی آن خواستار متوقف شدن ساخت این مجتمع است گفت: ما نمیتوانیم یک شهرستان ۷۰ هزار نفری را که سالیانه میلیونها مسافر به آن سفر میکنند را در خصوص مجتمع فرهنگی هنری که نیاز اصلی استان و مطالبه مردم است را بلاتکلیف بگذاریم و از ارائه خدمت چشم پوشی کنیم تا ثبت جهانی آن انجام شود.

    وی افزود: استاندار مازندران ظرف ۲ ماه تکلیف ساخت مجتمع فرهنگی رامسر را مشخص کند و اگر زمینی جهت معاوضه در مکانی دیگر با اعتبار مکفی بدهند تا ظرف ۲ سال مجتمع جایگزین ساخته شده و ساختمان قبلی تحویل میراث شود و یا این بخش را از باغ ۳۳ هکتاری جدا کنند.

    معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: شهرداری در زمان گذشته این مکان را واگذار کرده و اسناد و مدارک واگذاری قطعی پروژه مصوب موجود است که در صورت امکان این مجتمع از باغ ۳۳ هکتاری جدا شود.

    کار اندیش با اشاره به اینکه ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت ساخت مجتمع فرهنگی رامسر در سال ۹۶ تخصیص داده شد و باید وضعیت شفاف شود تا کار با سرعت پیش رود گفت: در حوزه فرهنگ و ارشاد ۳۰۰ پروژه عمرانی در کشور در حال انجام بوده و اعتبارات و فعالیتهای جاری در حوزه های فرهنگی، قرآنی، مطبوعاتی، سینمایی و حوزه های خارج از کشور کارهای مختلفی در حال انجام است.

    وی افزود: اعتبار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت حمایت از اهالی فرهنگ و هنر و مطبوعات در ۴ سال گذشته برای فعالیتها ۲ برابر شده و بیمه تکمیلی هنرمندان و خبرنگاران ۱۸۷۰۰ نفر بیمه شده تامین اجتماعی صندوق هنر داشته و در سال ۹۶ این تعداد به ۳۲ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

    به گزارش رامسرنوین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر در این جلسه گفت: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر نیازمند یک مجتمع فرهنگی جهت انجام فعالیتها هستند و باید بزودی مشکل ساخت مجتمع فرهنگی برطرف شود.

    محمد حسن صبوری تصریح کرد: با برطرف شدن موانع میراثی و حل مشکلات ادامه روند ساخت مجتمع فرهنگی رامسر انجام میشود تا در راستای خدمت رسانی به اهالی فرهنگ و هنر موفق عمل کنیم.