خوراکی های ارزشمند برای چربی سوزی بیشتر

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، رژیم‌های غذایی که با کاهش چشمگیر اشتها و گرسنگی دادن به شما ایجاد می‌شوند تا وزن شما را کاهش دهند نه سالم هستند و نه پایدار.به نقل از فوت و فن گرسنگی کشیدن منجر به پایین آمدن قابل توجه سوخت و ساز بدن می‌شود و بدن شما کوچک‌ترین چیز‌هایی که به عنوان غذا وارد بدن می‌شود را به عنوان چربی ذخیره می‌کند تا با کمبود مواد مغذی مبارزه کند. وقتی رژیم کاهش وزن می‌گیرید، خوردن غذا‌های مناسب یکی از مهم‌ترین عوامل برای موفقیت شماست تا بتوانید وزن اضافی خود را کم کنید.

 

۴ خوراکی ارزشمند برای چربی سوزی بیشتر

 

پروتئین‌های باکیفیت

پروتئین‌های باکیفیت به غذا‌هایی می‌گویند که مقدار زیادی پروتئین به بدن شما می‌رسانند و در عین حال نیز چربی بسیار کمی دارند. نمونه‌ای از این غذا‌ها سفیده تخم مرغ، مرغ، گوشت لخم و کم‌چرب، ماهی، حبوبات و غلات هستند. مصرف پروتئین‌هایی مانند این‌ها سوخت و ساز بدنتان را افزایش می‌دهد تا در نهایت شما کالری بیشتری بسوزانید.

اسید‌های چرب ضروری

اسید‌های چرب ضروری که به چربی‌های خوب معروف هستند در مغز‌های گیاهی (آجیل‌ها)، دانه‌ها و ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی و ماهی سالمون به چشم می‌خورند. اسید‌های چرب ضروری به امگا ۳ هم شهرت دارند و از فواید بسیاری در ترمیم بافت‌ها و حفظ و افزایش عملکرد مغز برخوردار هستند. علاوه بر این مزایا، اسید‌های چرب ضروری به ما کمک می‌کند تا چربی را فرآوری کرده و آن‌ها را از بدن خارج کنیم.

ویتامین ث

میوه‌ها بهترین منبع ویتامین ث هستند. میوه‌ها، مخصوصاً آن‌هایی که سرشار از ویتامین هستند، شامل پرتقال، گوجه فرنگی، لیمو ترش، لیمو شیرین، گریپ فروت، گوآوا و پاپایا می‌شود. مصرف این میوه‌ها تولید آمینو اسید کارنتین توسط بدن را افزایش می‌دهد. این اسید در پردازش و رقیق کردن چربی‌های انباشته برای دفع کردن از بدن مؤثر هستند.

انواع فلفل

فلفل‌ها و دیگر انواع فلفل‌های تند حاوی کپسایسین هستند که خواص ترموژنیک دارد. به عبارت دیگر، این مواد می‌توانند دمای بدن را بالا ببرند و در نتیجه با افزایش سالم متابولیسم طی ۲۰ دقیقه بعد از مصرف واکنش نشان دهند.