چالش لاغری سریع با رژیم ۷۰۰ کالری

چاپ

 به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، به نقل از فوت و فن بر هیچ کس پوشیده نیست که مقصر اصلی افزایش وزن آدم‌ها معمولاً به دلیل خوردن کالری بیش از اندازه نیاز و عدم تحرک کافی می‌تواند باشد.

چالش لاغری سریع با رژیم ۷۰۰ کالری

یک رژیم کم‌کالری متعادل با برنامه ورزشی مداوم می‌تواند در نهایت منجر به داشتن وزن سالم همیشگی و کاهش وزن طولانی مدت شود. اما خب، مردم عجول هستند و برای رسیدن به نتیجه اصلاً صبر ندارند. برنامه غذایی که در ادامه به شما ارائه می‌دهیم یک رژیم ۷۰۰ کالری است که مواد مغذی کافی را برای یک دوره کوتاه مدت به شما ارائه می‌دهد.

رژیم محدود

اگر می‌خواهید اندام خودتان را به یک باره متحول کرده و خودتان را برای عید نوروز و فصل لباس نو آماده کنید، بهتر است بدانید که رژیم ضربتی برای سلامت شما مضر نیست و عموماً نتایج کوتاه‌مدت خوبی را به شما می‌دهد. با این حال، اگر به دنبال کاهش وزن سریع هستید و می‌خواهید با کم کردن کالری نتیجه‌ای که می‌خواهید به دست آورید، قبل از هر چیز توصیه می‌کنیم با پزشک خود مشورت کنید تا سلامت شما را تحت کنترل داشته باشد، زیرا شما در واقع قرار است خودتان را محدود به تعداد کالری اندکی کنید. سپس، رژیم خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که از کالر‌های دریافتی و چیز‌هایی که می‌خورید بیشترین مواد مغذی را کسب کنید.

پیروی از رژیم ۷۰۰ کالری که یک رژیم با شاخص گلیسمی (قند) پایین است به شما منبع خوبی از مواد مغذی را می‌دهد. اشتباه نکنید! ادامه دادن رژیم ۷۰۰ کالری کار ساده‌ای نیست و نباید بیش از یکی دو هفته ادامه پیدا کند. برای کمک به کاهش اشتها، تا هر اندازه که می‌توانید آب بخورید تا احساس سیر بودن در طول روز به شما بدهد.

صبحانه

یک پیمانه جوی دو سر (۱۵۰ کالری)
یک عدد موز متوسط (۱۰۵ کالری)

ناهار

۸۵ گرم ماهی سالمون دودی یا آب‌پزشده (۱۰۰ کالری)
سالاد مخلوط سبزیجات با سرکه (۱۵۴ کالری)

میان وعده

یک پیمانه خیار خام با نمک (۸ کالری)

شام

سینه مرغ کم‌چرب (۱۵۲ کالری)
یک پیمانه بروکلی (۳۱ کالری)

شاخص گلیسمی یا شاخص قند

کاملاً مشخص است که گرسنگی بیش از حد چالشی است که افراد در طی رژیم ۷۰۰ کالری با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. بهترین راه برای غلبه بر این مشکل این است که غذا‌هایی با شاخص گلیسمی پایین بخورید.

این نوع غذا‌ها شامل گوشت و بیشتر انواع سبزیجات می‌شوند. از آنجا که غذا‌هایی که شاخص گلیسمی پایینی دارند اغلب دیر هضم می‌شوند به همین علت همیشه جریان انرژی پایدار و مداوم در بدن شما باقی خواهد ماند. غذا‌هایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند به طور موقت انرژی شما را افزایش می‌دهند، اما خب، با خوردن این غذا‌ها شما دلتان می‌خواهد مقدار غذای بیشتری بخورید.

غذا‌هایی که شاخص گلیسمی پایینی دارند مانند بروکلی، اسفناج، جوی دو سر و بیشتر سالاد‌ها به شما در کنترل اشتها کمک می‌کند و در طول روز سطح قند خون شما را متعادل نگه می‌دارند.

نکات قابل توجه

بدن انسان نیاز به کسب مقدار خاصی کالری در طول روز دارد تا بتواند درست عمل کند. با این که رژیم ۷۰۰ کالری شروع سریع و خوبی برای اهداف کاهش وزن شما می‌تواند باشد، اما نباید بیش از یکی دو هفته طول بکشد. بهترین راه برای کاهش وزن و برخورداری از وزن سالم این است که رژیم غذایی پایدار خود را با مواد مغذی کافی حفظ کنید، همیشه ورزش و فعالیت بدنی را داشته باشید و هیچ گاه از این دو عامل مهم غافل نشوید.