پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ , Tuesday 16 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 19219
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۸ دی, ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    راه حل پاکسازی بدن از اسید اوریک

    مقدار زیادی آب بنوشید تا کلیه‌ها بتوانند خوب کار کنند و ضایعات باقی مانده را از بدن خارج کنند. کم‌آبی و از دست رفتن آب بدن منجر به ایجاد اسید اوریک و انباشته شدن دیگر سموم مضر در بدن می‌شود.

     به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، وجود اسید اوریک بیش از اندازه در بدن منجر به نقرس، سنگ کلیه و نارسایی کلیه خواهد شد.به نقل از فوت و فن وقتی بدن شما بیش از حد نیاز از این ماده را تولید کند، کلیه شما نمی‌تواند مقدار کافی از آن را دفع کند و توده‌ای از آن در بدن انباشته می‌شود.

     

    ۵ راه حل پاکسازی بدن از اسید اوریک

     

    رژیم و برنامه غذایی مناسب و خوب

    رژیم غذایی شما یکی از عوامل اصلی ایجاد اسیده اوریک در خونتان است. مصرف غذا‌هایی که در اینجا عنوان می‌کنیم و مملو از پورین هستند را قطع کنید یا کاهش دهید تا اسید اوریک کنترل شود: (پورین‌ها کریستال‌های جامدی حاوی نیتروژن و یکی از عناصر تشکیل دهنده اسید اوریک هستند.)

    نوشیدنی‌های حاوی کولا، نان‌های شیرین، ماهی کولی، ساردین، جگر، قلوه، مغز، ماهی خال مخالی، شاه ماهی، حلزون، گوشت خوک، مرغ، صدف، ماهی، قارچ، اسفناج، گل کلم، مارچوبه، لوبیا، نخود فرنگی، عدس، بلغور جو دوسر، گندم و سبوس گندم.

    آب

    مقدار زیادی آب بنوشید تا کلیه‌ها بتوانند خوب کار کنند و ضایعات باقی مانده را از بدن خارج کنند. کم‌آبی و از دست رفتن آب بدن منجر به ایجاد اسید اوریک و انباشته شدن دیگر سموم مضر در بدن می‌شود.

    لبنیات

    شیر کم‌چرب بنوشید و ماست بخورید. این لبنیات به بدن شما کمک می‌کند تا از شر اسید اوریک راحت شوید.

    سبزیجات و میوه‌ها

    غذا‌هایی بخورید که سرشار از بروملین و ویتامین ث. هستند. بروملین آنزیمی گیاهی در آناناس است و ویتامین ث. در پرتقال و لیمو یافت می‎شود. این‌ها برای پاکسازی اسید اوریک خیلی خوب هستند. میوه‌ها و سبزیجاتی مصرف کنید که مقادیر زیادی پتاسیم دارند؛ مانند موز و آووکادو.

    دارو‌ها

    چندین دارو و ماده برای کاهش اسید اوریک در پلاسمای خون معمولاً توسط پزشکان تجویز می‌شوند: آلوپورینول، آزاتیوپرین، کلوفیبرات، کورتیکوستروئید، استروژن، گلوکز، گایافنزین، مانیتول، پروبنسید و وارفارین. قبل از مصرف این داروها، حتماً با مشاور تغذیه و پزشک خود مشورت کنید.