پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 28 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 19166
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۷ دی, ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    بنزین ۲ نرخی در سال ۹۷ منتفی شد؟

    با عدم طرح پیشنهاد بنزین دو نرخی در کمیسیون تلفیق عملا پرونده بازگشت سهمیه بندی سوخت برای سال ۹۷ فعلا منتفی شده است، مگر آن که در صحن مجلس طرح جدیدی ارائه شود.

    به گزارش  رامسرنوین به نقل از بلاغ، در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق نمایندگان با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالفت کردند و بر این اساس افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان عملا منتفی شد.

    با افزایش مخالفت‌ها با افزایش قیمت بنزین پیشنهاد بنزین ۱۲۰۰ تومانی از سوی نمایندگان دولت نیز مطرح شد که این پیشنهاد هم با مخالفت کمیسیون تلفیق رو به رو شد. این در حالی است که دولت در نظر داشته با افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان و گازوییل به ۴۰۰ تومان زمینه را برای تامین ۱۷۴۰۰ میلیارد تومان منابع جدید برای اشتغال زایی در سال ۹۷ فراهم کند.

    از سوی دیگر در برخی محافل بازگشت سهیمه بندی بنزین و در نتیجه بنزین دو نرخی برای سال ۹۷ مطرح شده بود که با عدم طرح این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق عملا پرونده بنزین دو نرخی یا بازگشت سهمیه بندی در سال ۹۷ بسته شد.

    یکی از اعضای کمیسیون تلفیق گفت: دولت در نظر داشت بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان از منابع ۷۴ هزار میلیارد تومانی طرح اشتغال زایی را از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین فراهم کند، اما نه پیشنهاد بنزین ۱۵۰۰ تومانی و نه پیشنهاد ۱۲۰۰ تومانی مورد قبول نمایندگان قرار نگرفت.

    بر این اساس با توجه به مطرح نشدن موضوع بازگشت سهنیه بندی سوخت به نظر میرسد این طرح در صحن علنی مجلس نیز مطرح نشده بنابراین پرونده بنزین دو نرخی در سال ۹۷ باز نخواهد شد. با توجه به مصوبات کمیسیون تلفیق، پیش بینی می‌شود طرح دولت برای اشتغال زایی که مفاد آن در تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۹۷ گنجانده شده به همان نحو سابق، اما با منابع کمتر از سوی دولت دنبال شود.