پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 19161
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۷ دی, ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    طنزنامه بلاغ

    مدل گلابی‌ستیزی

    در شعر"دَه‌بی‌سی چل پنجا شص هفتاد هشتاد نود صد ..." از قسمت "دستمال آبی بردار پر از گلابی بردار" این گلابی‌ها به عنوان ثمره برجام معرفی شده است، یعنی رئیس‌جمهور برود با دستمال که نشانه پاکیزگی است زیر درخت گلابیِ برجام و آن‌را پر از گلابی کند، یعنی غیرمستقیم به کودک القا می‌کنند که برجام هیچ است و اندازه یک دستمالِ دماغی هم زبانم لال گلابی ندارد.

     

    به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، یک کارشناس بسیار دقیق در حوزه ادبیات و سیاست و جغرافیا و تاریخ و … در گفت‌وگویی کاملاً محرمانه علت بسیاری از فتنه‌ها و دسیسه‌ها را علیه دولت تدبیر و امید افشا کرد.

    وی به ما گفت: در ادبیات و تاریخ و علوم و زیست و … و حتی ریاضیِ ایران، دستمال معانی بسیار زیادی دارد، اما وقتی شما کلمه دستمال را می‌شنوید ناخودآگاه تمیزی و نظافت و پاکی در ذهنتان تداعی می‌شود و همین امر در سال‌های اخیر در دولت پاک‌دستان به خوبی نمایان شده است.

    آیا تاکنون به اهداف شوم و پلید و حتی مستهجن که در پسِ بسیاری از اشعار کودکانه نهفته است دقت کرده‌اید؟

    به نظر بنده هدف این اشعار دهن‌کجی و بی‌تربیتی و توهین آشکار به دولت تدبیر و امید است.

    به طور مثال در ترانه کودکانه “دَه‌بی‌سی چل پنجا شص هفتاد هشتاد نود صد” تا اینجا حرفی نمی‌توان زد و به نظر می‌رسد که نوعی آموزش ریاضی به کودکان است، اما از “حالا که رسید به صدتا” از این قسمت به وضوح به تمسخر گرفتن برنامه و گزارش صد روزه رئیس‌جمهور مشهود است.

    حال شاید این پرسش مطرح شود که چرا؟ از ادامه این ترانه به خوبی مشخص است که می‌گوید “ما می‌زنیم سیصد تا”؛ این یک دهن‌کجی به رئیس‌جمهور کشور است، یعنی برو بابااااااا، تو که تو صد روز هیچ کاری نمی‌تونی بکنی، ما بهت سیصد روز (که به اعتقاد برخی با کسر ۶۵ روز، کنایه از یکسال است) فرصت می‌دهیم بازهم هیچ…… خیلی بی‌تربیتن!

    اما در ادامه این ترانه نکات کلیدی نهفته شده است که هر انسانی را به فکر فرو می‌برد و عناد و دشمنی آشکار با دولت مظلوم تدبیر و امید و شخص رئیس‌جمهور را نشان می‌دهد.

    از قسمت “دستمال آبی بردار پر از گلابی بردار” این گلابی‌ها به عنوان ثمره برجام معرفی شده است، یعنی رئیس‌جمهور برود با دستمال که نشانه پاکیزگی است زیر درخت گلابیِ برجام و آن‌را پر از گلابی کند، یعنی غیر مستقیم به کودک القا می‌کنند که برجام هیچ است و اندازه یک دستمالِ دماغی هم زبانم لال گلابی ندارد.

    در ادامه اما توهین به رئیس‌جمهور بسیار بیشتر می‌شود و حتی کار به تهدید وی می‌کشد، به روایتی گفته شده “آش ماش بیرون باش منتظر ماشین عروس باش” یعنی آقا برروووو منتظر باش اگه گلابی داد!! یا “یک قرون بده آش به همین خیال باش” و یا اگه ماشین عروس که هی بیب بیب بی‌بیب بیب بوق می‌زند و آدم سرسام می‌گیرد اصلاً تو را آدم حساب نمی‌کند و یک بوق هم برایت نمی‌زند، این نهایت اهانت به رئیس‌جمهور است.

    اما در روایتی دیگر آمده است ” آش ماش بیرون باش مواظب خودت باش” شما یک تهدید جانی آشکار را از این قسمت به خوبی درمی‌یابید، یعنی بیرون که می‌روی مواظب باش یک وقت خط و خیطی به تو نیفتد و اگر دو روایت را با هم تلفیق کنیم خواهیم فهمید که جماعت گلابی‌ستیز، رئیس‌جمهور را تهدید کرده‌اند که بیرون می‌ری مواظب باش با ماشین عروس …. خاک تو دهنم بریزن ایشالا.

    این عده که از کودکی با افکار تروریستی پرورش یافته‌اند، قطعاً برای جامعه بسیار خطرناک هستند، بیشتر این افراد متولد دهه‌های ۶۰ و ۷۰ هستند.

    از دستگاه‌های امنیتی انتظار می‌رود دهه شصت و هفتادی‌هایی که مدل‌گلابی ستیز هستند را بگیرند، ببندند و اگر اعدام نکردند حداقل توی دریا بریزند تا خوراک ماهی‌ها شوند و برای دیگران هم درس عبرت باشد.

    اما حیف و صد حیف که این دولت لوله کردن و حملات گاز انبری و اشک‌آوری را بلد نیست.

    برچسب ها : ,