پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 19125
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۷ دی, ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    چگونه از درد میگرن خلاص شویم؟

    ۷ درمان طبیعی برای خلاصی از درد میگرن

    برخی از گیاهان در طبیعت وجود دارند که خاصیت ضد میگرنی دارند؛ از جمله این گیاهان می‌توان به نخود فرنگی، فلفل کایین و زنجبیل اشاره کرد. گیاه زنجبیل یک روش موثر و مخصوص برای مبارزه با تهوع است که اغلب همراه با سردرد میگرن در بدن ایجاد می‌شود. مخلوط این سه نوع گیاه به صورت هم زمان می‌تواند به عنوان یک ضد درد خوب عمل کنند.

     به گزارش  رامسرنوین به نقل از بلاغ، بشیر قلی زاده سرچشمه: بیشتر کسانی که از سردرد حاصل از میگرن رنج می‌برند، با آشفتگی‌های ناخوشایند این بیماری آزار دهنده آشنایی دارند. اگر برای برطرف کردن این بیماری کاری صورت نگیرد& شاید یک روز و حتی بیشتر شخصی که به این بیماری مبتلا است را درگیر خودش کند. خوشبختانه امروزه برای رهایی از این درد آزار دهنده دارو‌هایی تجویز می‌شود که می‌تواند در کمتر از یک ساعت میگرن را برطرف کند. با این حال داروهها می‌توانند عوارضی را بر بدن ایجاد کنند و برخی دوست ندارند از این مواد شیمیایی برای درمان سردرد شدید خود بهره ببرند. از این رو به مصرف گیاهانی که خاصیت بر طرف کردن درد میگرن را دارند رو می‌آورند. این گونه مواد طبیعی عوارض دارو‌های شیمایی را نیز ندارند. از این رو استفاده کردن از آن‌ها علاوه بر مزایای بهداشتی که دارند، می‌تواند برای درمان میگرن به کمک کسانی که از این بیماری رنج می‌برند، بیایند. در ادامه این مطلب شما را با هفت نوع گیاه آشنا می‌کنیم که شما با استفاده از عصاره آن‌ها می‌توانید از شر درد‌های میگرن خلاصی یابید.

    ۷ درمان طبیعی برای و خلاصی از درد حاصل از میگرن

    کسانی که میگرن دارند باید از خوردن غذاهای فرآوری شده اجتناب کنند

    بسیاری از غذا‌های فرآوری شده حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی و انواع نگهدارنده‌هایی هستند که در بعضی افراد باعث سردرد شدید یا همان میگرن می‌شوند. یک نگهدارنده معمولی، به نام مونوسدیم گلوتامات (MSG)، تنها یکی از بسیاری از مواد نگهدارنده است که ثابت شده باعث واکنش شدید از جمله سردرد میگرنی می‌شود. در سال ۲۰۰۲، سازمان غذا و دارو امریکا ۹۲ مورد از مسمومیت با آسپارتام را گزارش کرد. شیرین کننده‌های مصنوعی به علت عوارض جانبی گزارش شده از بازار خارج شده‌اند، اما در نهایت با رایزنی‌هایی که بین شرکت‌های تولید کننده و مصرف کننده صورت گرفت، این نوع مواد مجددا وارد بازار شدند و مجوز جدید را دریافت کردند. جالب است که بدانید شیرین کننده‌های مصنوعی مانند Splenda، باعث عوارض جانبی ناخواسته، از جمله سردرد می‌شوند. Sucralose، نام شیمیایی Splenda، در واقع مسئول انواع بیماری‌ها است و پاسخ روشن به این سوال را می‌دهد: آیا Splenda امن است؟ بهتر است افرادی که از بیماری میگرن رنج می‌برند، به جای استفاده از شیرین کننده‌های مصنوعی از عسل طبیعی و دیگر شیرین کننده‌های طبیعی همچون استویا (stevia) استفاده کنند. این کار احتمالا واکنش‌های سردرد افراد میگرنی را کاهش دهد.

    اجتناب از خوردن برخی از غذاهای خاص

    برخی از افراد پس از خوردن غذا‌های خاص، سردرد شدید میگرن را تجربه می‌کنند. در میان مواد غذایی چون؛ نوشیدنی‌های کافئین دار، شکلات، بادام زمینی، غلات گلوتن دار و محصولات لبنی می‌توانند در برخی از افراد دارای میگرن سردرد شدید ایجاد کنند. معمولا کسانی که از خوردن برخی مواد غذایی دچار سردرد می‌شوند، باید آن مورد خاص را از رژیم غذایی خود حذف کنند. البته برای جبران مواد مغذی آن غذای خاص می‌توانند یک جایگزین مناسب پیدا کنند. البته پیروی از یک رژیم غذایی بر پایه گیاهان می‌تواند به این گونه افراد کمک زیادی بکند. در برخی از افراد وجود برخی از بو‌ها در محیط مانند بوی عود و یا انواع خاصی از ادلکن و عطر‌ها می‌تواند باعث تشدید سردردشان شود. از این رو بهتر است این گونه افراد از چنین محیطی فاصله بگیرند و یا عوامل بوزا را از خود دور کنند.
     ۷ درمان طبیعی برای خلاصی از درد میگرن

    معالجه درد میگرن با گیاه لاوندر یا همان اسطوخودوس

    گیاه اسطوخودوس از دیر باز توسط مردم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. بسیاری از این گیاه درمانگر برای درمان انواع مختلف بیماری از جمله بی‌خوابی، کم کردن درد بعد از عمل جراحی، کاهش اضطراب، کم کردن و حتی نابودی عفونت قارچی و سردرد استفاده می‌کنند. افرادی که به درد حاصل از میگرن مبتلا می‌شوند، التهاباتی را در رگ‌های خونی، حتی اسپاسم، درد گردن و همچنین احساس درد در ناحیه چشم را تجربه می‌کنند. اسطوخدوس به عنوان یک ضد درد عمل می‌کند. از این رو التهابات را در کسانی که از میگرن رنج می‌برند، کاهش می‌دهد. افرادی که می‌خواهند از اسطوخودوس استفاده کنند، هیچ گونه محدودیتی در این باره ندارند و دست‌شان برای استفاده از این گیاه دارویی باز است. آن‌ها می‌توانند با استفاده از استنشاق و حتی دم کردن اسطوخودوس به عنوان یک چای کیسه‌ای از مزایای بی شمار آن و همچنین از خاصیت ضد درد این گیاه دارویی بهره‌مند شوند.

    استفاده از گیاه سایبان (Butterbur) برای رهایی از درد حاصل از میگرن

    گیاه سایبان معمولا برای تسکین درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارویی به عنوان یک beta-blocker کننده عمل کرده و فشار خون را کنترل می‌کند و همچنین باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود و می‌تواند جریان خون به مغز را تثبیت کند. از آنجایی که برخی از مواد تولید شده از این گیاه حاوی مواد شیمیایی (آلکالوئید‌های پریکرولیزیدین) هستند، که باعث آسیب رساندن به کبد می‌شوند از این رو بسیار مهم است که شما در هنگام تهیه عصاره گیاه سایبان دقت کنید که حتما طبیعی باشد و با هیچ گونه مواد شیمایی ترکیب نشده باشد. همانطور که گفته شد وجود مواد شیمشایی می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری بر روی کبد شما داشته باشد.

    ۷ درمان طبیعی برای خلاصی از درد میگرن

    علف لیمو (Lemongrass) گیاهی برای خلاصی از درد میگرن

    اگرچه دارو‌های طبیعی برای میگرن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما دارو‌های گیاهی در درمان سردرد و حتی کاهش درد حاصل از میگرن کارایی بسیار بالایی دارند. دانشمندان دانشگاه گریفیتس دریافتند که گیاه لیمویی استرالیا (Cymbopogon Ambiguus) برای سال‌های زیادی است که توسط استرالیایی‌های بومی به عنوان طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بومی‌ها به خواص درمانی آن ایمان دارند و از آن برای خلاصی از چنین درد‌هایی بهره فراوانی می‌برند. آن‌ها می‌گویند اثرات درمانی این گیاه می‌تواند به عنوان یک داروی ضد سر درد کارایی داشته باشد. استفاده از عصاره این گیاه می‌تواند یک روش موثر برای درمان سردرد بدون داشتن کمترین عوارض برای بدن باشد.

    معالجه درد حاصل از میگرن با استفاده از تریپتوفان (Tryptophan)

    تریپتوفان یک اسید آمینه است که مغز را برای تولید دوپامین که سروتونین را آزاد می‌کند، شبیه سازی می‌کند. سروتونین باعث افزایش حرکات و تحریک عضلات کوچک در اطراف مویرگ‌ها در پوست سر می‌شود و تنش و اضطراب را کاهش می‌دهد. مصرف مکمل تریپتوفان با کیفیت بالا بهترین راه برای دریافت بیشتر این اسید آمینه مفید است که می‌تواند درد حاصل از درد‌های میگرن را کاهش دهد.
    ۷ درمان طبیعی برای خلاصی از درد میگرن

    استفاده از دیگر گیاهان برای درمان سر درد حاصل از میگرن

    برخی از گیاهان در طبیعت وجود دارند که خاصیت ضد میگرنی دارند؛ از جمله این گیاهان می‌توان به نخود فرنگی، فلفل کایین و زنجبیل اشاره کرد. گیاه زنجبیل یک روش موثر و مخصوص برای مبارزه با تهوع است که اغلب همراه با سردرد میگرن در بدن ایجاد می‌شود. مخلوط این سه نوع گیاه به صورت هم زمان می‌تواند به عنوان یک ضد درد خوب عمل کنند. فقط کافی است که مقداری از نخود فرنگی، فلفل کایین و زنجبیل را با یک قاشق چای خوری نعناع خرد شده، مخلوط کنید و آن‌ها را درون یک قوری پر از آب جوش بریزید؛ سپس ۱۰ دقیقه و یا بیشتر صبر کنید تا عصاره گیاهان از آن‌ها جدا شده و با آب جوش مخلوط شود. حالا می‌توانید از این دم نوش برای رهایی از درد حاصل از میگرن استفاده کنید. البته برای اینکه بتوانید مزه آن را قابل قبول‌تر کنید، می‌توانید از عسل طبیعی و یا استویا (stevia) استفاده کنید.

    برچسب ها : ,