پارک جنگلی فین چالوس طبیعتی بکر و زیبا

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، پارک جنگلی فین یا پارک جنگلی چالوس در قسمت جنوب شهر چالوس و در ۶ کیلومتری محور اصلی جاده چالوس -کرج بعد از پلیس‌راه چالوس واقع‌شده است.به نقل از کجارو شهرستان چالوس از شهرستان‌های استان مازندران ایران است. مرکز این شهرستان شهر چالوس است.

 

پارک جنگلی فین چالوس طبیعتی بکر و زیبا

 

این شهرستان از شمال به دریای مازندران از مشرق به شهرستان نوشهر، از جنوب شرقی به شهرستان نور، از جنوب به استان قزوین و از غرب به شهرستان تنکابن محدود و دارای دو بخش مرکزی و کلاردشت است.

چالوس که در متون تاریخی از آن به نام‌های شالوس و سالوش نیز یادشده بخشی از سرزمین رویان و از آبادی‌های معتبر طبرستان محسوب می‌شد و دارای پادگان نظامی و قلعه و استحکاماتی برای دفع حمله دیلمان بود که البته مدتی نیز تحت نفوذ دیلمان بوده است.

پارک جنگلی فین که در شهرستان چالوس استان مازندران در نزدیکی جاده زیبای چالوس قرار دارد، یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی منطقه و حتی کشور به شمار می‌رود.

این پارک جنگلی در کیلومتر هفت جاده چالوس به تهران واقع‌شده است. پارک جنگلی فین به دلیل موقعیت قرارگیری، هرساله به‌خصوص در تابستان، سیزده به در و ایام تعطیل پذیرای مسافران زیادی است.

ن. پارک ازنظر فیزیوگرافی و توپوگرافی جزئی از آبخیز رودخانه چالوس و یک عرصه جنگلی در حاشیه رودخانه چالوس است. رودخانه چالوس که از کنار آن می‌گذرد ویژگی خاص و جالبی به آن می‌بخشد.

در این پارک، اردوگاهی احداث‌شده است که کلبه و کومه‌هایی برای اقامت مسافران دارد. پارک جنگلی چالوس دارای امکانات مختلفی، چون آلاچیق، کلبه، مکان مناسب جهت نصب چادر، رستوران، مغازه‌های مختلف و سایر امکانات نظیر میز، نیمکت و جایگاه بازی بچه‌ها نیز هست.

پارک جنگلی چالوس را به این دلیل پارک جنگلی فین می‌نامند که در حوزه قدیمی جنگل فین قرار دارد که دهکده کوچکی در سال‌های پیش در جوار آن قرار داشت. پل طلاجو در همین نقطه بر روی رودخانه چالوس قرار داشت این پل سنگی تا سال ۱۳۲۰ نیز باقی بود و یکی از مکان‌های تفریحی به‌خصوص در ایام نوروز، خصوصا روز سیزدهم نوروز به شمار می‌رفت.