پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 18976
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۳ دی, ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    برنامه بازیگران زن علیه فساد در سینما

    بیش از ۳۰۰ نویسنده، بازیگر و کارگردان زن در هالیوود پروژه‌ای برای مبارزه با اذیت و آزار جنسی در صنعت سینما و دیگر مشاغل راه انداختند.

     به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، بیش از ۳۰۰ نویسنده، بازیگر و کارگردان زن در هالیوود پروژه‌ای برای مبارزه با اذیت و آزار جنسی در صنعت سینما و دیگر مشاغل راه انداختند.

    این پروژه با عنوان «Time’s Up»‌ با انتشار یک آگهی تمام صفحه در روزنامه نیویورک تایمز آغاز به کار کرد. عنوان این پروژه به این معنا است که زمان رفتارهای ناعادلانه و تبعیض‌آمیز به پایان رسیده است.

    این کمپین با حمایت چهره‌های سرشناسی چون ناتالی پورتمن، ریس ویترسپون، کیت بلانشت، رشیدا جونز مریل استریپ، جنیفر آنیستون، جنیفر لارنس و اما استون تا کنون بیش از ۱۳ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده است. پول جمع‌آوری شده برای حمایت قانونی از قربانیان آزار جنسی مصرف خواهد شد. اهداف این پروژه افرادی هستند که قادر نیستند از پس هزینه‌های اقدام قانونی برای دفاع از حق خود در مقابل آزارگران و متجاوزان برآیند.

    این پروژه نیز در پی رسوایی جنسی هاروی واینستین و شکایت تعداد زیادی از بازیگران سرشناس در این باره و رسوایی‌های پی‌در پی دیگر چهره‌های سرشناس پا به عرصه وجود گذاشته است. یکی دیگر از اهداف این پروژه مبارزه با نابرابری و نامتوازن بودن قدرت میان زنان و مردان است.

    در نامه‌ای که در وب‌سایت این پروژه منتشر شد، آمده است: «دوران انحصارطلبی غیرقابل رسوخ به پایان رسیده است. آزار و اذیت جنسی به این دلیل ادامه پیدا می‌کند که عاملان آزار و اذیت و کارفرمایانی که دست به این کار می‌زنند هیچگاه با عواقب کار خود روبه‌رو نمی‌شوند.»