پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 18973
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۳ دی, ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    اسناد تکان‌دهنده از وابستگی و خیانت سران و عوامل فتنه ۸۸

    پاول رابرتس معاون اسبق وزارت خزانه‌داری آمریکا: ماجرای تقلب در انتخابات دروغ بود؛ پروژه اصلی بی‌اعتبار کردن و منزوی کردن رژیم دینی در ایران بود و برای این منظور در اولین گام ۴۰۰ میلیون دلار تخصیص دادیم.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، «حسین شریعتمداری» مدیرمسئول روزنامه کیهان -۹ دی ۱۳۹۱- در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما، اسناد تکان‌دهنده و ناگفته‌ای از وطن‌فروشی و خیانت سران و عوامل فتنه ۸۸ ارائه کرد. در ادامه بخش‌هایی از اظهارات مدیرمسئول کیهان را با هم می‌خوانیم:
    حسین شریعتمداری با بیان اینکه آقای مایکل لدین مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در اردیبهشت سال ۸۷ یعنی آوریل ۲۰۰۸ و ۱۳ ماه قبل از انتخابات ۲۲ خرداد در مصاحبه با نشریه نیویورکر می‌گوید باید آماده برنامه‌ای باشیم، افزود: وی می‌گوید بدون توسل به حمله نظامی باید بتوانیم جمهوری اسلامی ایران یا به تعبیر وی «رژیم دینی ایران» را ساقط کنیم.
    شریعتمداری با تاکید بر اینکه مایکل لدین روز ۱۱ ژوئن ۲۰۰۹ مصاحبه‌ای را با نیویورک تایمز دارد، افزود: این مصاحبه دقیقا یک روز قبل از انتخابات صورت می‌گیرد. وی در آنجا می‌گوید فردا در ایران شاهد یک انتخابات نخواهیم بود، بلکه انقلابی با عنوان انقلاب سبز کلید خواهد خورد.وی بر همین اساس به نشستی در واشنگتن اشاره کرد که در آن آقای گری سیک، کنت تیمرمن، لری فرانکلین و ابراهیم یزدی و دو نفر دیگر از ایران در آن حضور داشتند.

    مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه این نشست اردیبهشت ماه ۸۷ یعنی ۱۳ ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران و شاید همزمان با اظهارنظر اولیه مایکل لدین برگزار می‌شود، یادآور شد: در این نشست تصمیم گرفته می‌شود احتمال «تقلب» در انتخابات ایران مطرح شود، اما این که چه کسی مطرح کند قرار می‌شود که این احتمال توسط یکی از شخصیت‌های مطرح در کشور عنوان شود.

    شریعتمداری با تاکید بر اینکه این به دلیل آن است که مطابق فرمول «جین شارپ» احتمال تقلب باید از مدت‌ها قبل مطرح شود تا اذهان برای آن آماده شود، گفت: این همان کاری است که در گرجستان، اوکراین و در قرقیزستان کردند اما در قرقیزستان به نتیجه مطلوب نرسیدند، اگرچه در اوکراین نیز تغییر و تحولاتی ایجاد شد.

    وی با بیان اینکه جین شارپ معتقد است اگر یک فرد مطرح احتمال تقلب را پیش بکشد اذهان آماده می‌شود، افزود: در مردادماه همان سال یکی از شخصیت‌های کشوری در اقدامی کاملاً غیرمنتظره احتمال تقلب را مطرح کرد که خیلی عجیب به نظر می‌رسید چرا که وی چندین انتخابات را در دوران خود برگزار کرده بود و اصلاً طرح چنین احتمالی عجیب بود.

    مدیرمسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: اما گزارشی درباره این که آیا این شخصیت از پشت صحنه ماجرا باخبر بوده است یا نه، در دست نیست اما به هرحال چنین احتمالی مطرح می‌شود.

    منزوی کردن رژیم دینی در ایران
    شریعتمداری به سندی از پاول رابرتس معاون اسبق وزارت خزانه‌داری آمریکا که معاون تخصیص بودجه در دوران بوش بود، اشاره و اضافه کرد: رابرتس بعد از فتنه در مصاحبه‌ای با فارین پالیسی می‌گوید ماجرای تقلب در انتخابات دروغ بود؛ پروژه اصلی بی‌اعتبار کردن و منزوی کردن رژیم دینی در ایران بود و برای این منظور در اولین گام ۴۰۰ میلیون دلار تخصیص دادیم.

    شریعتمداری با ارائه آدرس اینترنتی سایت و وبلاگ شخصی وی گفت؛ برای پیگیری می‌توان به این سایت مراجعه کرد.

    براندازی نرم از نوع کودتای رنگی
    وی با تاکید بر این که براندازی نرم از نوع کودتای مخملی از سال ۶۹ کلید خورد، اظهار داشت: کنت تیمرمن در آن زمان مصاحبه‌ای دارد و می‌گوید ما با حرکات فرهنگی باید ذائقه‌ها را عوض کنیم و تنها از این طریق است که نظام ولایت فقیه را می‌توان دست‌بسته تسلیم مردان سیاست کرد.

    مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه این همان زمانی است که رهبر معظم انقلاب موضوع شبیخون و تهاجم فرهنگی را مطرح می‌کنند، گفت: ما آن زمان وقتی این موضوع را شنیدیم خیلی تعجب کردیم که چطور حضرت آقا صحبت از شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی کردند هرچند توسط مسئولین مربوطه به خوبی دریافت نشد و خود آقا نیز بعدها به آن اشاره کردند.

    کمک تیمرمن به یکی از سران فتنه
    شریعتمداری با تاکید بر اینکه کنت تیمرمن از اعضای برجسته NET که در ظاهر یک کمیته ملی در آمریکا برای کمک به دموکراسی است می‌گوید «ما ۴۰۰ میلیون دلار همراه با کمک‌های دیگر که نمی‌توانم نام ببرم در دوران اوباما به مخالفین نظام ایران در جریان انتخابات پرداخت کردیم»، شریعتمداری گفت: البته وی نام یکی از سران فتنه را می‌برد که بنده نمی‌خواهم نامش را بگویم، این اعتراف آقای کنت تیمرمن مربوط به ژوئن ۲۰۰۹ یعنی مدت کمی بعد از شروع فتنه است.
    وی بر همین اساس به سندی از لرد بالتیمور در پایگاه خبری خانه شفاف سازی اطلاعات I.T.H اشاره کرد که در تیرماه ۸۸ یعنی جولای ۲۰۰۹ می‌گوید ما در پی این بودیم که رسانه‌های مختلف را روی ایران و انتخابات ایران فوکوس و همه نگاه‌ها را متوجه آنجا کنیم؛ وی مطرح می‌کند دستورالعمل ما این بود که نگوییم این حرکتی که شروع شده برای انتخابات است بلکه باید تاکید کنیم «مردم مقاوم و شجاع ایران بعد از ۱۹۷۹ یعنی سال پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر به صحنه آمدند تا حکومتی را که به ملاها سپرده‌اند از آنها پس بگیرند».
    مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه بالتیمور می‌گوید در پی آن بودیم که این حرکت را یک انقلاب معرفی کنیم، گفت؛ اگر به خاطر داشته باشید حضرت آقا فرموده بودند؛ «اینها خواستند کاریکاتوری از انقلاب بیاورند» و افزود؛ این نظر آقا قبل از اظهارات بالتیمور بود.
    کودتاهای مخملی انتخابات محور هستند
    شریعتمداری در پاسخ به این سؤال که چرا نظام سلطه نقطه عزیمت خود را برای ایجاد آشوب‌ها انتخابات قرار می‌دهد و امروز هم در کشور مصر یا گرجستان، قرقیزستان، اوکراین، ایران و حتی لبنان با توجه به همین مسئله می‌خواهد آشوب خیابانی درست کند، اظهار داشت؛ هم ریچارد رورتی و هم جین شارپ می‌گویند که کلید این حرکت باید نقطه‌ای باشد که می‌شود روی آن نقطه تردید سوار کرد؛ مثلا ادعای حقوق بشر یا این توهم که در زندان‌ها شکنجه صورت می‌گیرد نقطه مناسبی برای کلید زدن به کودتای مخملی نیست.
    وی بر همین اساس مهمترین نقطه را که بتوان روی آن تردید سوار کرد انتخابات دانست و یادآور شد: اساسا کودتاهای مخملی انتخابات محور هستند؛ بنده به نظریه‌ای که آقای جان‌کین بعد از این که وارد ایران می‌شود و آن را برای عواملی که بعدها در فتنه بودند مطرح می‌کند اشاره می‌کنم؛ نظریه معروف جان‌کین ELECTION POINT «نقطه انتخابات» است.

    ایجاد بخش تصویری BBC و VOA

    مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت؛ VOA یک رادیو بود یعنی همان صدای آمریکا اما چند ماه قبل از خرداد ۸۸ بخش تصویری خود را به راه انداخت و شبکه رادیو تلویزیونی می‌شود؛ بی‌بی‌سی فارسی نیز فقط صدا بود تلویزیونی می‌شود و انکار نمی‌کنند که برای انتخابات ایران است البته آن زمان نمی‌گویند برای کمک به معارضین و مخالفین بلکه می‌گویند برای حضور و پوشش انتخابات ایران این کار را می‌کنیم.

    شریعتمداری بر همین اساس به شبکه یورونیوز که یک شبکه اروپایی و مربوط به درون اروپاست اشاره کرد که بخش فارسی به راه می‌اندازد و رادیو زمانه نیز در هلند و با مدیریت فرح کریمی، به همین منظور شکل می‌گیرد.

    وی به اسنادی درباره سفر نظریه‌پردازان و طراحان برجسته کودتاهای مخملی از سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل نیز اشاره کرد که در پوشش‌های آکادمیک و از ۱۰ سال قبل سفرهای پی‌درپی به ایران داشته و برای سران و عوامل فتنه ۸۸ کارگاه‌های آموزشی برپا کرده بودند. افرادی نظیر یورگن هابرماس، جان‌کین، ریچارد رورتی، مانوئل کاستلز، جان هیک، آلن تورن، تیموتی اش، آدام میچنیک، الکساندر اسمولار و… که همگی از کارشناسان برجسته کودتاهای مخملی بوده و در سفر به ایران طی ۱۰ سال گذشته مدعیان اصلاحات و سایر گروه‌های معاند و سران و عوامل فتنه را آموزش داده بودند.