پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 18886
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۳ دی, ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    شیپور طلایی یک گیاه خانگی با گل‌های باشکوه

    شیپور طلایی گیاه خانگی معمولی نیست. این گیاه، گیاهی استوایی است که برای رشد و نمو خود به آب و هو ایی گرم و مرطوب نیاز دارد. شیپور طلایی می‌تواند با کمک شما از قیم بالا برود. البته می‌توان آن را به صورت بوته کوچکی هم پرورش داد.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، نام این گیاه زیبا و طلایی رنگ “شیپور طلایی” است.به نقل از فوت و فن البته به آن “آلماندا” هم گفته می‌شود. فقط گل‌های زرد و باشکوه آن را در وسط اتاق پذیرایی‌تان مجسم کنید تا عاشقش شوید!

    شیپور طلایی یک گیاه خانگی با گل‌های باشکوه

    شیپور طلایی گیاه خانگی معمولی نیست. این گیاه، گیاهی استوایی است که برای رشد و نمو خود به آب و هو ایی گرم و مرطوب نیاز دارد. شیپور طلایی می‌تواند با کمک شما از قیم بالا برود. البته می‌توان آن را به صورت بوته کوچکی هم پرورش داد.

    سعی می‌شود شیپور طلایی را در درون خانه کوچک نگه داشت، اما در طبیعت این گیاه به صورت بوته بزرگی درمی‌آید.

    گل‌های زیبای گیاه هر گونه سختی که برای پرورش آن خواهید کشید را جبران می‌کنند. این گیاه گل‌های زرد و بزرگی با گلوی قهوه‌ای و بویی مسحور کننده تولید می‌کند که از لابه لای برگ‌های چرمین آن به شما چشمک می‌زنند!

    شرایط رشد

    – نور

    شیپور طلایی نور قوی را دوست دارد و بهتر است مقداری نور مستقیم هم به آن برسد. می‌توان گیاه را به تدریج به مقدار بیشتری نور هم عادت داد و آن را در آفتاب کاملا مستقیم پرورش داد. شیپور طلایی را می‌توان در جلوی یک پنجره شرقی، با چند ساعت تابش مستقیم صبحگاهی، پرورش داد. نور کافی برای گل دهی گیاه ضروری است.

    آبیاری

    گیاه را در طول فصل تابستان با دستی گشاده آبیاری کنید! قبل از آبیاری مطمئن شوید سوراخ‌های زهکش گلدان باز و به اندازه کافی هستند. آبیاری را در زمستان کاهش دهید، اما اجازه ندهید خاک گلدان گیاه به طور کامل خشک شود و قبل از آن گیاه را آبیاری کنید. بهتر است برای ریشه‌ها، در فصل زمستان مقداری گرمای بستری فراهم کنید.

    – رطوبت

    بهتر است گیاه را هر از گاهی غبار پاشی کنید. غبار پاشی را با آب بدون املاح و هم دمای محیط انجام دهید. از آب مقطر هم می‌توانید استفاده کنید. برای راحت شدن کار می‌توانید از زیر گلدانی حاوی سنگریزه استفاده کنید. به این صورت که، زیر گلدانی را پر از سنگریزه کنید و نصف ارتفاع سنگ ریزه‌ها آب درون زیر گلدانی بریزید و گلدان گیاه را روی آن قرار دهید. توجه کنید که کف گلدان با آب درون زیر گلدانی تماس نداشته باشد در غیر این صورت ریشه‌ها پوسیده می‌شوند و گیاه دچار خفگی می‌شود.

    خاک

    خاکی غنی با پایه پیت و با زهکشی عالی، خاک مناسب برای کاشت شیپور طلایی است.

    کود دهی

    گیاه را در طول فصل رشد با کود‌های مایع ضعیفی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند، کود دهی کنید. در طول فصل زمستان کود دهی را کاهش دهید و گیاه را ماهی یک بار و یا کمتر تغذیه کنید.

    تکثیر

    شیپور طلایی به راحتی از طریق قلمه ساقه قابل تکثیر است. برای تکثیر گیاه به این روش، در ابتدای فصل رشد چند ساقه جوان از گیاه را به کمک تیغ یا چاقویی تیز و استریل از آن جدا کنید. قلمه‌ها را در هورمون ریشه زایی قرار دهید تا شانس موفقیت‌تان بالا برود. چند گلدان کوچک را پر از خاک مخصوص جوانه زنی کنید و سپس قلمه‌ها را در آن بکارید. برای قلمه‌ها گرمای بستری فراهم کنید و در محیطی با رطوبت بالا قرارشان دهید. بعد از چند وقت رشد جدید را در آن‌ها مشاهده می‌کنید و این به معنی موفقیت آمیز بودن قلمه گیری است!

    تعویض گلدان

    شیپور طلایی را در فصل بهار و بعد از مشاهده رشد جدید در گیاه، تعویض گلدان کنید. برای تعویض گلدان، به کف و دیواره‌های گلدان چند ضربه آهسته وارد کنید و گیاه را از آن خارج کنید. گلدانی تنها یک سایز بزرگ‌تر از گلدان قبلی گیاه تهیه کنید و گیاه را در آن قرار دهید و سپس گلدان را با خاک تازه پر کنید. بعد از تعویض گلدان برای گیاه قیم فراهم کنید.

    شیپور طلایی را می‌توان به صورت بوته کوچکی درآورد، اما اگر برای گیاه قیم فراهم کنید و آن را به صورت گیاهی بالا رونده پرورش دهید، گل‌های گیاه جلوه بیشتری پیدا می‌کنند.