پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Thursday 25 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 18839
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۲ دی, ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    واکنش چین به اتهامات ترامپ علیه پاکستان

    «جینگ شوانگ» با رد اظهارات ترامپ آن را اتهاماتی بی‌اساس خوانده و پاکستان را خط مقدم مبارزه با تروریسم دانست.

     به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، سخنگوی وزارت خارجه چین با حمایت از مواضع اسلام آباد در قبال تروریست‌ها اعلام کرد: کاخ سفید باید به قربانیان پاکستان در مبارزه با تروریسم احترام بگذارد.

    به‌گزارش اکسپرس نیوز، «جینگ شوانگ» با رد اظهارات ترامپ آن را اتهاماتی بی‌اساس خوانده و پاکستان را خط مقدم مبارزه با تروریسم دانست.

    سخنگوی وزرات خارجه چین تصریح کرد: پاکستان هزاران قربانی در راه مبارزه با تروریسم داده است و جامعه جهانی و به خصوص آمریکا باید به آنها احترام بگذارد.

    وی با فوق‌العاده خواندن تلاش پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم از جامعه جهانی خواست با اعتراف به این جدیت از مواضع اسلام آباد حمایت کنند.

    وی گفت: چین و پاکستان ارتباطی بسیار خوب و صمیمانه دارند، که مبنای آن منافع دو طرف است و پکن آماده است تا در تمام مشکلات از اسلام آباد حمایت کند.

    جینگ شوانگ ابراز امیدواری کرد روابط میان اسلام آباد و کابل از طریق مذاکره بهبود پیدا کند و عملیات‌های مشترک علیه تروریست‌ها آغاز شود.

    چین پیش از این نیز بارها در مجامع جهانی از پاکستان حمایت کرده و این کشور را خط مقدم مبارزه با تروریسم دانسته بود.

    واشنگتن و پکن رقابت شدید اقتصادی با هم دارند و پاکستان به دلیل داشتن موقعیت استراتژیکی برای هردو کشور اهمیت فراوانی دارد.

    دولت چین با اجرای رسمی کریدور مشترک با پاکستان بیش از ۴۶ میلیارد دلار سرمایه وارد پاکستان کرده است که سبب ایجاد ده‌ها هزار شغل در این کشور خواهد شد.

    برچسب ها : , ,