این اشتباهات حتی در خواب هم چاق‌تان می‌کنند

چاپ

 به گزارش رامسرنوین به نقل از  بلاغ، برای خیلی از افراد این نکته روشن نیست که بین ابتلا به چاقی و عادات غلط قبل و حتی حین خواب، ارتباط بسیار تنگاتنگی وجود دارد.

ورزش شبانه: درست است که سبک زندگی بی حرکت خود عاملی برای ابتلا به چاقی محسوب می شود، ورزش بیش از حد در هنگام شب نیز خود عاملی برای افزایش دمای بدن و سرکوب آزادی ملاتونین است. ورزش شبانه همچنین می تواند منجر به انتشار بیش از حد دوپامین و کورتیزول شود و مشکلات خواب را ایجاد کند. از انجام ورزش های سنگین ۳ ساعت قبل از خواب باید اجتناب کرد.

وب گردی در اواخر شب: این وضعیت نیز می تواند با تحریک کورتیزول و دوپامین منجر به تداخل با خواب شبانه شود. محققان به همه افراد توصیه می کنند پیش از خواب مانیتورهایشان را خاموش کنند. نور آبی مانیتورها مغز شما را که برای خواب آماده می شود دچار اختلال کرده و خوابیدن را سخت می کند. دقیقا به همین دلیل است که خواندن کتاب های کاغذی قبل از خواب توصیه می شود. فعالیتی که باید جایگزین استفاده از تکنولوژی حین خواب کنید.

دیر غذا خوردن: مصرف مواد غذایی چند دقیقه قبل از خواب و در اواخر شب، منجر به افزایش سطح انسولین می شود. این روند خود کاهش تولید هورمون ملاتونین را به دنبال دارد و منجر به کاهش کیفیت خواب شبانه می شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، توصیه این است که مواد غذایی ۳ ساعت قبل از زمان خواب مصرف شوند.