بلا‌هایی که پشت میزنشینی بر کمر وارد می‌کند

چاپ

به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، یک متخصص ارتوپدی گفت: استفاده نادرست از وسایل الکترونیکی و یا تغییر زندگی شهری سبب بروز اختلالات ستون فقرات و شیوع عارضه کمر درد در افراد شده است.

محمدرضا فا‌خری متخصص ارتوپد اظهار کرد: به طور کلی عارضه کمر درد بر اثر آسیب دیدگی ستون فقرات در افراد دیده می‌شود، امروزه این عارضه در بین مردم دنیا و کشورمان به خاطر زندگی شهر نشینی شیوع پیدا کرده است.

وی بیان کرد: بسیاری از اختلالات ستون فقرات به خاطر نحوه زندگی و حتی طرز نشستن بر روی صندلی و همچنین در اثر کارکردن با تلفن همراه به وجود می آید.

فاخر‌ی با اشاره به اینکه برخی از اختلالات ستون فقرات به خاطر نبود تقارن در عضلات و همچنین ایجاد بار بیشتر از حد بر روی نقاطی از ستون فقرات ایجاد می‌شود، گفت: این امر سبب بیرون زدگی دیسک، آرتروز و حتی عارضه سیا‌تیک در افراد می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر قوس ستون فقرات در اثر نشستن یا نحوه راه رفتن از حالت نرمال خارج شود این مسئله در طولانی مدت سبب بروز مشکلات ستون فقرات و حتی بیرون زدگی دیسک می‌شود.

فاخر‌ی بیان کرد: در اثر نشستن نادرست در پشت میز یا هنگام کار با کامپیوتر و استفاده از وسایل اینترنتی ممکن است افراد دچار قوس گردن بیش از حد طبیعی شوند و همین امر سبب ایجاد اختلالات ستون فقرات یا آرتروز گردن می‌شود.

وی یادآور شد: دردهای ناشی از مشکلات ستون فقرات می‌تواند در اثر بیرون زدگی دیسک به خاطر برداشتن اجسام سنگین به صورت غیر متعارف می‌شود.