پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Saturday 20 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 18404
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ دی, ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر:

    کلمه‌ای به نام فارغ التحصیلی نداریم، دائما باید طالب علم بود

    رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر گفت: کلمه‌ای به نام فارغ التحصیلی نداریم و دانش آموختگی در واقع پایان یک مرحله از زندگی و آغاز مرحله جدید و دیگر است.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از دانشگاه چه خبر، سید حسین ابراهیمیان در جمع دانش آموختگان دانشگاه آزاد قائمشهر با اشاره به اینکه دین اسلام دین دانش آموزی و آموزش برای رسیدن به یک زندگی شرافتمندانه است، گفت: اهمیت علم و دانش در اسلام به قدری است که اولین کلمه ای که خداوند متعال بر پیامبر اکرم (ص) نازل فرمود: اقرأ (بخوان) بوده است.

    رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر با تبیین اهمیت علم و علم آموزی ادامه داد: اهمیت علم و دانش در اسلام به حدی است که نبی مکرم اسلام (ص) در جنگ بدر دستور داد هرکس به ۱۰ نفر علم بیاموزد از اسارت آزاد می شود.

    وی بیان کرد: عالم و دانشمند دارای درجات رفیعی در دین اسلام است و در روایات ما آمده است که فضیلت عالم بر کسی که در حال عبادت خدا است مثل فضیلت ماه بر سایر نجوم در شب چهاردهم است.

    ابراهیمیان در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در اسلام فارغ التحصیلی نداریم، خاطرنشان کرد: در همه جا تعبیری به نام فارغ‌التحصیلی وجود دارد ولی در اسلام چنین تعبیری وجود ندارد؛ زیرا باید ز گهواره تا گور دانش بجوییم.

    رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر در ادامه خطاب به دانش آموختگان حاضر افزود: امروز به درگاه خداوند شاکر باشید که یک درجه از تحصیلات خود را به اتمام رسانده‌اید.

    وی در پایان گفت: دانش آموختگی در واقع پایان یک مرحله از زندگی و آغاز مرحله جدید و دیگر است و در واقع این روز برای والدین و اساتید شما عزیزان روز بسیار بزرگی است؛ چون شاهد به ثمر نشستن زحماتشان هستند.