پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , Wednesday 24 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 18353
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۶ دی, ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > چند رسانه ای > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    رئيس اداره بهزیستی رامسر خبر داد:

    طرح ملی سراج در رامسر اجرا می شود

    رئیس اداره بهزیستی رامسر از اجرای طرح ملی سراج با هدف رصد و شناسایی آسیب های اجتماعی در رامسر خبر داد.

    به گزارش رامسرنوین، طرح ملی سامانه رصد آسیبهای اجتماعی(سراج)، طرحی ملی است که توسط ” دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور” به عنوان یکی از متولیان حوزه آسیب های اجتماعی برای توجه بیشتر به تغییرات روند آسیب های اجتماعی و تعیین کننده های آن طراحی شده است.

    ولی شمسی رئیس اداره بهزیستی شهرستان رامسر در این باره اظهار کرد: رصد آسیبهای اجتماعی و عوامل سبب‌شناختی آنها در سطح کشور این امکان را به برنامه ریزان اجتماعی می دهد تا با توجه به وضعیت موجود و سیر تغییرات این عوامل، برنامه های اجتماعی و فرهنگی مناسب تری را برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی طراحی کنند.

     این سامانه امکان دسترسی به اطلاعات در سطوح مختلف تصمیم گیری را فراهم می آورد ، در عین حال متناسب با این سطوح، گزارش های تحلیلی دائم را در اختیار برنامه ریزان و سیاستگذاران قرار خواهد داد.

    هدف از اجرای طرح سامانه رصد آسیبهای اجتماعی و تعیین کنند های آن؛ شناخت وضعیت موجود و داشتن تصویری روشن از وضعیت آسیب های اجتماعی در هر استان، بررسی روند آسیبهای اجتماعی، شناسایی عوامل تعیین کننده آسیب های اجتماعی در کشور و در نهایت طراحی برنامه‌هایی مناسب برای کاهش آسیب اجتماعی اولویت‌دار و همچنین برنامه هایی برای پیشگیری از عوامل سبب‌شناختی و افزایش عوامل محافظتی از آسیب های اجتماعی است.

    اجرای طرح ملی سامانه رصد آسیبهای اجتماعی و تعیین کننده ای آن ( سراج ) از تاریخ ۹۶/۱۰/۰۵، در شهرستان رامسر و سرتاسر کشور توسط کارشناسان مجری طرح و پرسشگران منتخب اجرا می شود.