اختصاص ۶۷ درصد پزشکان متخصص جدید مازندران به غرب استان/ تصمیم گیری ها نباید وابسته به شخص باشد

چاپ

به گزارش رامسرنوین، نشستی  با حضور سید عباس موسوی رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر شمس الله شریعت نژاد نماینده مجلس، محمد آزاد فرماندار، حجت الاسلام رضایی امام جمعه، رضوانی شهردار کتالم و ساداتشهر، صفاتی رییس شورای شهرستان، مسئولان و فعالان حوزه بهداشت و درمان آخرین وضعیت بخش بهداشت و درمان در شهرستان رامسر مورد بررسی قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست با بیان اینکه دکتر شریعت نژاد نماینده سخت کوش و متین هستند و آقای آزاد نیز جز فرمانداران پیگیر استان محسوب می شوند گفت: مسئولان شهرستان رامسر در بخش بهداشت و درمان بسیار مجدانه در راستای خدمت به مردم تلاش و موضوعات را پیگیری میکنند.

وی افزود: تمام تلاشمان این است که با برنامه ریزی استراتژیک توسعه ای متوازن را در سطح استان داشته باشیم.

موسوی در ادامه گفت: ۶۷ درصد پزشکان جدید استان را به غرب مازندران اختصاص دادیم تا در کوتاه مدت وضعیت اضطراری را از بین ببریم و سپس در بلند مدت برای آن برنامه ریزی کنیم اگرچه با این اقدام از سوی برخی ها تحت فشار قرار گرفتیم و دچار چالش شدیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه من نه مدیر تبلیغاتی و نه پوپولیستی هستم بلکه بصورت فنی کار میکنم و هیچ تفاوتی بین مناطق نمیگذارم گفت: ما در حوزه بهداشت و درمان موظفیم بدون مرز برای همه مردم چه کافر و چه مسلمان کار کنیم.

وی افزود: مرز بندی ها به شدت به ما آسیب زده است و باید این مرز بندی ها را از بین ببریم

موسوی با بیان اینکه در سفر قبلی به رامسر قول هایی داده بودم و در این سفر نیز ضمن بررسی اجرایی شدن مصوبات قبلی ، باید گره جدیدی را به کمک مسئولان شهرستان باز کنیم ؛ گفت: باید غرب استان را باید بصورت یک بلوک درمانی ببینیم و زیرساختهایی را ایجاد کنیم که برای همه قابل دسترس باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش دیگر این نشست با بررسی راهکارهای رفع مشکل پردیس خودگردان واحد بین الملل رامسر گفت: ایجاد دانشگاه خصوصی با مسئولیت اجرایی بخش خصوصی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان و یا ایجاد دانشکده مستقل پزشکی از جمله راهکارهای برون رفت از مشکلات این واحد است.

موسوی افزود: برای این راهکارها ایجاد زیرساخت مهم ترین موضوع است که باید با مشارکت شهرستان و استان صورت بگیرد که در این راستا شهرستان نسبت به محوطه سازی بیمارستان نیمه کاره اقدام و ما نیز در تکمیل ساختمان در کوتاه ترین زمان تلاش خواهیم کرد.

این مسئول پس از گفتگوهای چالشی و در پاسخ به سوال فرماندار درباره بیمارستان احمدنژاد کتالم با بیان اینکه دانشگاه آزاد مسئولیت بیمارستان را پذیرفته است و بیمارستان هم به این دانشگاه واگذار گردیده و بواسطه همین واگذاری مجوز آموزشی صادر شده است تصریح کرد:  کلیه مسئولیت ها بعهده آن دانشگاه است و البته دانشگاه آزاد قول توسعه بیمارستان را هم داده بود که متاسفانه به آن عمل نکرده است.

موسوی گفت: ما گلایه خود را درباره وضعیت بیمارستان کتالم به وزارتخانه اعلام کرده ایم و به احترام مردم رامسر به این موضوع ورود کردم

این مسئول با بیان اینکه علاقه ای برای ورود به مسائل دیگر نهادها ندارم گفت : نباید این مسئله باب شود که بخاطر کم کاری یک نهاد ، نهادی دیگر برای رفع مشکل دچار چالش شود.

وی در پایان گفت: تصمیم گیری ها نباید وابسته به اشخاص باشد که با رفتن جان بابایی و موسوی و … تصمیم ها عوض شود بلکه باید بصورت سیستمی و برنامه محور پیش رفت.