پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 18102
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۳۰ آذر, ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    فرماندار رامسر:

    دغدغه محیط زیست برای رامسر یا کشور نیست بلکه مشکلی جهانی است

    فرماندار رامسر در خصوص حفظ محیط زیست گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله تفکیک زباله از مبدا است که مشارکت همه مردم را می ‌طلبد.

    به گزارش رامسرنوین، مؤسسه ترانه نجات طبیعت در اقدامی جالب نشست و گفت‌وگو های ترنج “جایگاه شهرداری ‌ها و دولت در حکمرانی محیط زیستی” را برگزار کرد.

    دبیر مؤسسه ترانه نجات طبیعت در ابتدای نشست با اشاره به اینکه در نظام ما فرهنگ به فراموشی سپرده شده است، گفت: فرهنگ نیاز به آموزش دارد که مسؤولان باید به آن توجه می‌کردند و این ویژه به این دولت و یا دولت قبل نیست.

    امیر‌حسین حلاجیان اظهار کرد: رسیدن به توسعه پایدار نیازمند ایجاد تعادل بین توسعه و محیط زیست و زباله است و با مطالبه ‌گری بیشتر مردم از مسئولان امیدواریم که مسئولان هم بیشتر به موضوع محیط ‌زیست و توسعه توجه کنند.

    وی با اشاره به شورا‌های شهر و روستا و مطرح کردن اینکه با آغاز به کار شورا‌ها در رامسر چه چیزی به دست آوردیم، تصریح کرد: از منتخبان مردم انتظار بیشتری داریم که نسبت به دغدغه‌های مردم حساس بوده و در این جهت گام ‌های موثری بردارند.

    فرماندار رامسر نیز با بیان اینکه با افزایش چنین نشست ‌هایی می ‌توان توجه مردم به محیط زیست را افزایش دهیم، اظهار کرد: دغدغه محیط زیست برای رامسر یا کشور نیست بلکه مشکلی جهانی است.

    محمد آزاد با اشاره به اینکه رامسر شهرستانی سبز است و وجود جنگل ‌های انبوه و دریا نقش رامسر را برجسته می‌کند، تاکید کرد: هر فردی در راستای حفظ محیط زیست باید اقدام کند.

    فرماندار رامسر به تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و افزود: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله تفکیک زباله از مبدا است که مشارکت همه مردم را می ‌طلبد.

    محمد غلامرضایی‌نژاد عضو شورای شهر کتالم و ساداتشهر نیز به نقش نظارتی شورا‌ها اشاره کرد و گفت: با ورود انسان به هر محیطی مسئله محیط ‌زیست مورد توجه قرار می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه محیط زیست مهم‌ترین موضوع در توسعه پایدار است، اظهار کرد: با مدیریت کردن زباله‌ها می‌توان محیط پاکی داشت و این مهم نیازمند مشارکت همه‌جانبه مردم است که در این راستا باید حس مسؤولیت فردی و اجتماعی تقویت شود.

    به گزارش رامسرنوین، این نمایشگاه خیریه نقاشی، همسو با طبیعت برای زندگی از ۲۵ لغایت ۳۰ آذر در مجتمع تجاری آرامش رامسر در حال برگزاری است.