پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17843
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۱ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

    اداره کل میراث مانع ساخت مجتمع فرهنگی رامسر است

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: زمینی را شهرداری در اختیار مجموعه ارشاد قرار داد که مجتمع فرهنگی در آن احداث شود اما زمین مورد نظر نیز در باغی قرار دارد که باغ ملی است و میراث فرهنگی مانع از اجرای این طرح شده است.

    به گزارش رامسرنوین، احد جاودانی در نشست با خبرنگاران رامسر با اشاره به اینکه ۱۶ سال طول کشید تا ساختمانی به عنوان مجتمع فرهنگی و هنری در رامسر ساخته شود و باید تحویل اداره ارشاد شهرستان می شد، افزود: متاسفانه مسئولان وقت در رامسر و در استان تصمیم گرفتند آن ساختمان را به نیروی انتظامی واگذار کنند که تا به امروز نیز انجام نشده است.

    وی عنوان کرد: شهرداری تعهد کرد زمینی جهت ساخت مجتمع فرهنگی در اختیار اداره کل ارشاد قرار دهد و در زمینی که شهرداری در اختیار مجموعه ارشاد قرار داد احداث مجتمع فرهنگی آغاز شده است اما زمین مورد نظر نیز در باغی قرار دارد که باغ ملی است و میراث فرهنگی مانع از اجرای این طرح شده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: به دستور استاندار وقت کار احداث مجتمع فرهنگی رامسر بنا به قرار داشتن در طرح میراث متوقف و پرونده شکایت میراث از ارشاد در استان مازندران مطرح شد، تا کنون سه بار به معاونت حقوقی ریاست جمهوری جهت حل مناقشه رجوع کرده ایم و تا کنون به جمع بندی حاصل نشده است.

    جاودانی گفت: تلاش بر این است که ادامه ساخت این ساختمان صورت گیرد و اگر میراث مدعی است می تواند یک ساختمان خریداری کند و به عنوان مجتمع فرهنگی در اختیار هنرمندان قرار دهد و این ساختمان را تحویل بگیرد یا هزینه ساخت اداره کل را پرداخت کند تا در مکان دیگری این بنا را احداث کنیم.

    وی در پایان گفت: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مجتمع فرهنگی رامسر بودجه مصوب شده و در صورت تخصیص آن ساخت را ادامه خواهیم داد.