پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17798
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده
  •   

    مدیر کل میراث فرهنگی استان مازندران:

    جامعه ای که با هنر ارتباط دارد خردمند است

    مدیر کل میراث فرهنگی استان مازندران در آیین هنرماه در رامسر گفت: جامعه ای که با هنر ارتباط دارد خردمند است زیرا هنر آمیخته با فطرت و خرد انسانی است.

    به گزارش رامسرنوین، دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی استان مازندران در آیین هنرماه در رامسر گفت: فرهنگ و سنت های ریشه دار ما در منطقه می تواند هویت ما را غنی تر کند زیرا شاخص های تمدن دار در ریشه ما ایرانیان وجود دارد و وظیفه ما این است که این فرهنگ و هنر را پاس بداریم.

    وی افزود: ما در ایران عناصر هویت بخش خودمان را حفظ کردیم و آثار هنری نشان گر روح شاد ایرانی ما است.

    مدیر کل میراث فرهنگی استان مازندران بیان کرد: جامعه ای که با هنر ارتباط دارد خردمند است زیرا هنر آمیخته با فطرت و خرد انسانی است.

    وی در ادامه تصریح کرد: ما به عنوان یک مسئول راه های حمایت از این حوزه را می فهمیم و در تلاش هستیم تا بتوانیم حمایت همه جانبه را از این هنرها و میراث گرانبها داشته باشیم.

    وی تاکید کرد: صنعت گردشگری اگر بخواهد اوج پیدا کند مسیر معنوی آن صنایع دستی و میراث فرهنگی و هنری ما است.

    بزرگ نیا اظهار کرد: کسانی که به ساکنان زمین اهمیت می دهند جز میراث فرهنگی و حقوق بشر و محیط زیست نمی توانند به موارد دیگر اولویت دهند.

    وی ضمن تاکید بر فراهم ساختن زمینه های صادرات میراث فرهنگی و هنری کشور گفت: باید با حمایت از صنایع دستی, میراث فرهنگی و هنری در کشور وابستگی دولت و منابع را به نفت کم کنیم.

    وی در پایان گفت: حجم بالای تحصیل کردگان در حوزه صنایع دستی استان می طلبد تشکل های صنفی حمایت شوند و این انتظار را داریم که خودداعضای تشکل های صنفی در کار و پیگیری امور جدیت داشته باشند.