پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 29 March 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17755
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۲۰ آذر, ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۵
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    فرماندار رامسر خبر داد:

    ساماندهی و احیای باغ ۳۳ هکتاری در هفته جاری آغاز می شود

    فرماندار رامسر اظهار کرد :ساماندهی و احیای باغ ۳۳ هکتاری از هفته جاری آغاز میشود و نیازمند اعتبارات ملی و استانی هستیم تا عروس شهرهای ایران در بخش گردشگری بعنوان یک شهر نمونه باشد.

    به گزارش رامسرنوین محمد آزاد در جلسه ساماندهی باغ ۳۳ هکتاری که عصر امروز در سالن اجتماعات شهرداری رامسر برگزار شد با بیان اینکه ساماندهی باغ ۳۳ هکتاری و فرودگاه رامسر در اولویت است گفت: احیای باغ ۳۳ هکتاری دغدغه اصلی مردم و مسئولین بوده که تعامل در عقاید اثر بخش و با تمام توان در جهت ساماندهی آن اقدام خواهیم کرد.

    وی افزود: فضای کنونی باغ مخروبه بوده و شرایط نگران کننده ای دارد و جهت ایجاد درآمد پایدار شهرداری و ماندگاری آتیه سازی مسافر و گردشگر جهت احیای باغ در دستور کار قرار گیرد.

    آزاد با اشاره به اینکه ورودی مسافر در رامسر زیاد و ماندگاری آن کم است گفت: اسکان مسافران در رامسر سبب افزایش درآمد و رونق چرخه اقتصادی و معیشتی خواهد شد.

    فرماندار رامسر با بیان اینکه شورای اسلامی شهر پس از انتخابات باید پیگیر مطالبات مردم بوده و شعارها تبدیل به برنامه شود گفت: مسئولین در هر جایگاهی با تعامل بین مردم جهت انجام امورات و حل مشکلات شهر فعال باشند.

    وی گفت: باغ ۳۳ هکتاری ضوابط میراثی دارد و باید بر اساس طرحی که وجود دارد شروع بکار کرده که اجرای طرح نیازمند اعتبار ملی و استانی است تا اقدام موثر جهت احیای باغ داشته باشیم.

    آزاد با اشاره به اینکه در صورت ارتقای پروازهای فرودگاه رامسر بسترهای مناسب گردشگری فراهم شود افزود: رویکرد احیای باغ ۳۳ هکتاری با وضعیت مناسب و در راستای توسعه گردشگری عملیاتی شود.

    وی تصریح کرد: ساماندهی و احیای باغ ۳۳ هکتاری از هفته جاری آغاز میشود و نیازمند اعتبارات ملی و استانی هستیم تا عروس شهرهای ایران در بخش گردشگری بعنوان یک شهر نمونه باشد.

    شهردار رامسر در این جلسه با اشاره به اینکه با توجه به موقعیت و ظرفیت گردشگری باغ ۳۳ توجه ویژه ای به ساماندهی آن شود گفت: با پیگیری و جذب اعتبارات ملی و استانی اقدامات موثری و گامهای بلندی جهت احیای باغ انجام شود.

    مظاهر باقر سلیمی تصریح کرد: باغ ۳۳ هکتاری طی توافقنامه ای به شهرداری رامسر واگذار و ثبت میراث شده و جهت رفع موانع و احیای باغ از هفته جاری شروع بکار خواهیم کرد.

    رئیس شورای اسلامی شهر رامسر در این جلسه با بیان اینکه اولویت ما ساماندهی باغ ۳۳ هکتاری است گفت: در دوره قبلی شورا آب نما، دیوار دور باغ و گلدان در باغ ۳۳ هکتاری انجام شد و با اجرای طرح ابلاغی میراث فرهنگی از ضلع شرقی باغ جهت احیای آن شروع بکار خواهیم کرد‌.

    دکتر هادی حلاجیان افزود: با بیان اینکه باغ ۳۳ هکتاری در گذشته محل تردد حیوانات و ایجاد نمایشگاه های فصلی بود افزود: شهرداری رامسر آمادگی احیای باغ را با ایجاد طرحی مناسب و در خور شان مردم و شهر را دارد.

    عضو شورای شهر رامسر در این جلسه با اشاره به اینکه احیای باغ ۳۳ هکتاری در راستای توسعه فرهنگ گردشگری از جایگاه بالایی برخوردار است گفت: شهرداری با در نظر گرفتن تمام جوانب کار جهت آماده سازی و احیای باغ آمادگی دارد.

    محمد جعفر خلخالی افزود:ایجاد چهره، منظر و سیمای واقعی در باغ و نصب آب نما و موزیکال جهت ایجاد تفریحگاه از ملزومات اصلی است.

    رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری رامسر در این جلسه با بیان اینکه احیای باغ ۳۳ هکتاری بر اساس طرح ارائه شده میراث انجام شود گفت: با کلیات طرح احیای باغ ۳۳ هکتاری توسط اعضای کمیته فنی استان مازندران در رامسر موافقت شد.

    حسین متاجی اظهار کرد: در احیای باغ ۳۳ هکتاری بیزینس پلن توجیه اقتصادی شود تا با معماری منطقه همخوانی داشته باشد.

    وی افزود: میراث فرهنگی ۵۰ میلیون تومان جهت احیای باغ تخصیص داده که بسیار ناچیز است که پروژه های شاخص پیشنهادی قلعه مارکوه و باغ ۳۳ هکتاری بوده که پروژه ملی قلمداد می شود.

    وی با بیان اینکه ضلع شرقی باغ با اولویت بندی ساخته شود گفت: طراحی این باغ بر اساس گونه های بومی منطقه از جمله پرتغال، نارنج، شمشاد و گلهای بومی انجام می شود.