پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17666
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۵ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان:

    زلزله رخ داده در گیلان مربوط به «گسل خزر» است

    پانته‌آ گیاهچی با اشاره به زلزله عصر امروز گیلان و با تاکید بر لزوم آمادگی همه جانبه مردم و مسئولان استان گیلان اظهار داشت: لازم است تا تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی در حالت آماده باش قرار بگیرند.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان گیلان گفت: زلزله رخ داده در استان گیلان مربوط به “گسل خزر” بوده است.

    پانته‌آ گیاهچی با اشاره به زلزله عصر امروز گیلان و با تاکید بر لزوم آمادگی همه جانبه مردم و مسئولان استان گیلان اظهار داشت: لازم است تا تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی در حالت آماده باش قرار بگیرند.

    مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان گیلان با انتقاد از عدم آمادگی لازم مردم و مسئولان مدیریت بحران استان گیلان عنوان داشت: متاسفانه اقدامات آموزشی پیش از زلزله به‌خوبی به مردم و مسئولان داده نشده است‌.

    وی با با بیان اینکه داشتن آگاهی کامل سبب کاهش خسارات در مواقع بحران می‌شود خاطرنشان کرد: این باور غلط است که در هنگام زلزله همه به خارج از خانه‌ها فرار می‌کنند بلکه بهتر است به‌جای این کار در مناطق امن خانه پناه گرفته و این نقاط را بشناسند.

    گیاهچی با تاکید بر اینکه لازم است تا آموزش‌های قبل، حین و بعد از زلزله به مردم داده شود ابراز داشت: بر اساس اطلاعات به‌دست آمده زلزله رخ داده در استان گیلان مربوط به “گسل خزر” بوده است.

    مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان گیلان با بیان اینکه ضروری است تا مرکز لرزه‌نگاری در مرکز مدیریت بحران مستقر باشد خاطرنشان کرد: باید مانورهای زلزله به‌طور جدی برگزار شود.

    گیاهچی با اشاره به علل وقوع زلزله در ایران در چند هفته اخیر عنوان داشت: در حال حاضر دیواره‌های پوسته زمین در ایران فعال شده و سبب آزادن شدن نیروی زمین می‌شود.

    وی با اعلام اینکه دیگر زلزله‌ای با قدرت زلزله کرمانشاه به این زودی رخ نمی‌دهد ابراز داشت: به‌طور قطعی نمی‌توان گفت که آیا باز هم پس لرزه‌های این زلزله در گیلان رخ می‌دهد یا خیر اما مردم و مسئولان باید در حالت آماده باش باشند.

    به گزارش تسنیم، زلزله‌ای به بزرگی ۴٫۸ ریشتر دقایقی قبل استان گیلان را لرزاند که مرکز آن در حوالی شهرستان لنگرود بود.