پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , Friday 19 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17563
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۲ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار > اخبار شهرستان رامسر > خبر برگزیده > ویژه ها
  •   

    به مناسبت روز جهانی معلولان:

    از اشتغال و ازدواج قشر معلول تا استعدادهای نهفته ای که در شهرستان مورد بی مهری قرار گرفته اند

    دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی شاخه جوانان گفتمان انقلاب رامسر با یکی از نابینایان شهرستان به مناسبت روز جهانی معلولان انجام شد.

    به گزارش رامسرنوین، به مناسبت ۱۲ آذر ماه، روز جهانی معلولان، اعضای شورای مرکزی شاخه جوانان گفتمان انقلاب اسلامی رامسر با حضور در محل کار “کامران خدایاری” ، روشن دل رامسری که در شهرداری رامسر مشغول به فعالیت است، ضمن تقدیر به دلیل روحیه ی بالای این جوان ارزشی جهت حضور در عرصه های اجتماعی، پای درد و دل و صحب های وی نشستند.

    در ادامه، بخشی از گفت و گوی آقای کامران خدایاری در این دیدار صمیمی خواهد آمد.

    ضمن عرض ادب و سلام به پیشگاه امام عصر(عج) و نائب بر حقش آقاسید علی عزیز و سلام خدمت رفقای خوبم که پیش بنده تشریف آوردید؛ کامران خدایاری هستم متولد ۱۳۶۹ که هم اکنون ساکن رامسر و در شهرداری رامسر مشغول به خدمت هستم

    امروز روز معلولان است و این روز را به همه معلولین تبریک عرض می کنم و آرزو می کنم که همیشه سالم و تندرست باشند.

    یکی از مشکلات دوستان و بچه های معلول، بحث اشتغال و ازدواج این قشر از جامعه است که در اینجا از مسئولین تقاضای جدی برای کمک و نگاه ویژه به این بخش را دارم.

    بچه های معلول بر خلاف برخی مشکلات جسمی، افراد توانمندی هستند که نمونه آن آقای سیامند رحمان، قهرمان المپیک و یا خانم زهرا نعمتی است که ایشان هم قهرمان المپیک می باشد و یا خیلی دیگر از افراد که افتخارات زیادی را به دست آوردند که حتی افتخارات معلولان در حوزه ورزش قهرمانی، به مراتب بیشتر از مدال ها و یا عناوین قهرمانی ورزشکاران سالم کشور عزیزمان است.

    در حوزه های اجتماعی و حتی در شهرستان رامسر اگر جوان معلولی بخواهد در مسئله ای ورود پیدا کند، بستر های مناسب برای آن فرد مهیا نیست.

    الحمدلله با یاری خدا و کمک دوستان توانستم در بخشی از شهرداری رامسر از سال ۹۳ مشغول به کار شوم ولی اگر بخواهم از زبان دوستان خودم که شرایط معلولیت را دارا هستند سخن بگویم این افراد با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

    یکی از بزرگترین مشکلات دوستان معلولم، درون خانه ماندن اینها است که از لحاظ روحی فشار زیادی را متحمل این عزیزان می کند در حالی که این افراد مانند سایر افراد جامعه آرزوی حضور در اجتماع را دارند.

    یکی از مشکلات دیگری که معلولان با آن مواجه هستند، نبود یک مجمع و یا محفلی برای دور هم نشینی این قشر از از جامعه است که اکنون که با شما در حال صحبت هستم، از خیلی از دوستان معلول و نابینای خودم، چه در رامسر و یا شهرهای هم جوار اطلاع خاصی ندارم که این موضوع نیز یکی دیگر از مشکلات ما محسوب می شود.

    من از طرف دوستان خودم اعلام می کنم که تک تک عزیزان معلول خواستار پیشرفت در عرصه های فرهنگی نظیر هنری، موسیقی، فعالیت های قرآنی و دیگر موارد هستند ولی شاید در حال حاضر به یک آرزو شبیه باشد.

    برای اینکه لطف و رحمت و آمرزش نصیب ما بشود باید اخلاص داشته باشیم و برای اینکه اخلاص داشته باشیم باید باید ایمان داشته باشیم و برای داشتن ایمان، می بایست شبانه روز در اختیار خدا بود و برای این امر نیز تمام حرف و عمل و حرکت ما باید برای خدا باشد و اگر اینچنین شد، شکست برای ما معنایی ندارد و قطعا ما پیروز هستیم.

    در پایان جا دارد از شما که این دورهم نشینی را ترتیب دادید تشکر کنم و از عزیزانی که زمینه فعالیتم را در شهرداری رامسر فراهم کردند تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشم.

    در ادامه پوریا جنت صادقی مسئول شاخه جوانان گفتمان انقلاب اسلامی رامسر نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: معلولان اگرچه در بخشی از سلامت جسمی خود دچار اختلال هستند اما در کنار این استعدادهای نهفته و قابل توجهی در وجودشان است که می طلبد مسئولان شهرستان به این استعدادها توجه ویژه داشته باشند.

    وی ضمن انتقاد از مسئولان مربوطه مبنی بر عدم برگزاری همایش و گردهمایی در روز معلولان برای اجتماع این قشر در محلی خاص و پیگیری مشکلات آنان از نزدیک اظهار کرد: شاخه جوانان گفتمان انقلاب اسلامی رامسر در آینده نزدیک قطعاً پیگیر مطالبات و رفع مشکلات این قشر مظلوم جامعه می شود.

    صادقی که مدیریت سایت خبری رامسرنوین را نیز در شهرستان بر عهده دارد در پایان تصریح کرد: اصحاب رسانه شهرستان رامسر می بایست بیش از پیش به اقشار محروم و مظلوم جامعه بپردازد و با رسانه ای کردن مشکلات آنان گامی برای رفع آن بردارند که سایت خبری رامسرنوین در این راستا برنامه هایی را در آینده دارد.