پایگاه خبری تحلیلی رامسرنوین
  • گزیده اخبار :
  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ , Thursday 18 April 2024
    Ramsarnovin.ir
    آرشیو سایت





  • کد مطلب : 17473
  • تعداد نظرات : ۰ نظر
  • تاریخ انتشار خبر : ۱۰ آذر, ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
  • شما اینجا هستید :آخرین اخبار
  •   

    ۷ ماده غذایی ضد التهاب

    در میان سه رنگ فلفل، نوع قرمز آن حاوی بالاترین میزان ویتامین ث. همراه با بیوفلاونوئید‌هایی مانند بتاکاروتن، کوئرستین و لوتئولین است. لوتئولین موجود در فلفل قرمز باعث خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و کاهش التهاب می‌شود.

    به گزارش رامسرنوین به نقل از بلاغ، دنبال کردن رژیم غذایی اشتباه می‌تواند فرایند التهاب در بدن را ایجاد کند. غذا‌های سرخ شده، قند‌ها و آرد تصفیه شده، محصولات حیوانی حاوی آنتی بیوتیک و هورمون، شیرین کننده‌های مصنوعی، افزودنی‌های غذایی و … همگی در ایجاد التهاب در بدن نقش دارند؛ بنابراین اگر شما به طور مداوم از این آیتم‌های غذایی استفاده می‌کنید، ممکن است در معرض خطر التهاب مزمن قرار بگیرید. خطر دیگر این است که این رژیم باعث افزایش چربی شکمی، کاهش سطح پروبیوتیک‌های برای داشتن روده سالم، افزایش وزن، درد مفاصل، نفخ و خستگی می‌شود. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت آوای سلامت می‌خوانیم.

     

    ۷ ماده غذایی ضد التهاب

    در اینجا بهترین مواد غذایی ضد التهابی که باعث کاهش وزن شما می‌شوند، بیشتر معرفی شده اند.

    زنجبیل: زنجبیل حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی ضد التهاب، ضد باکتری و ضد بیماری است. ترکیبات موجود در زنجبیل باعث مسدود شدن چندین ژن و آنزیم در بدن می‌شود که در ترویج التهاب نقش دارند.

    چای سبز: حاوی ترکیباتی به نام اپیگالوکتشین گالات است و یک اکسیر ضد التهابی قوی نسبت به چای سیاه و سفید شناخته می‌شود. خواص ضد التهابی چای سبز منجر به جلوگیری از رشد و توسعه تومور‌های پوست می‌شود.

    ماهی قزل آلا: چربی‌های سالم موجود در این ماهی به عنوان اسید‌های چرب امگا ۳ از طریق افزایش آدیپونکتین، هورمونی که توانایی ماهیچه‌ها را به استفاده از کربوهیدرات برای تولید انرژی زیاد می‌کند، باعث افزایش سوخت و ساز بدن و از بین بردن چربی‌ها و در نهایت کاهش شاخص‌های التهاب می‌شوند.

    فلفل قرمز: در میان سه رنگ فلفل، نوع قرمز آن حاوی بالاترین میزان ویتامین ث. همراه با بیوفلاونوئید‌هایی مانند بتاکاروتن، کوئرستین و لوتئولین است. لوتئولین موجود در فلفل قرمز باعث خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و کاهش التهاب می‌شود. بتاکاروتن‌ها نیز ترکیبات محلول در چربی هستند که باعث کاهش طیف گسترده‌ای از سرطان ها، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی مانند آسم و آرتریت روماتوئید می‌شوند.

    زردچوبه: کورکومین موجود در زردچوبه یک ترکیب فعال شامل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و مطالعات نشان داده که مستقیما مانع فعال شدن مسیر‌های التهابی از طریق خاموش کردن دو آنزیم التهابی مهم در بدن می‌شود یعنی آنزیم‌های COX-۲ و LOX-۵ و به همین دلیل است که کورکومین طیف وسیعی از اثرات سودمند را در بدن دارد از جمله جلوگیری از زوال شناختی، آسیب کبدی، بیماری‌های قلبی و التهاب مفاصل.

    چغندر: علاوه بر این که منبع بسیاری از مواد شیمیایی گیاهی از جمله اسید اسکوربیک، کاروتنوئیدها، فلاونوئید‌ها و … است، یک منبع منحصر به فرد رنگدانه‌ای به نام بتالائین است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و ضد التهابی فعالیت می‌کند. بتالائین نه تنها یک ماده مغذی است که با التهاب مقابله می‌کند، برای افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش مقاومت به انسولین، افزایش خلق و خوی، و … نیز مفید است.

    کلم بروکلی: منبع غنی از گلوکوزینولات است که به جلوگیری از التهاب ناخواسته کمک می‌کند. کلم بروکلی همچنین سرشار از ویتامین کا است و به تنظیم پاسخ‌های التهابی در بدن کمک می‌کند.

    برچسب ها : ,